Hearst za 651 mln euro przejmuje magazyny Lagardère
Amerykańskie wydawnictwo Hearst Corp. poinformowało, że za 651 milionów euro przejmie od francuskiego koncernu Lagardère SCA ponad 100 tytułów ukazujących się w 15 krajach.
Transakcją objęte zostaną 102 tytuły wydawane w USA, Rosji, na Ukrainie, we Włoszech, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Chinach, Japonii, Holandii, Czechach, Hong Kongu, Meksyku, na Tajwanie, w Kanadzie i w Niemczech, wraz z 50 witrynami internetowymi i licznymi aplikacjami na telefony komórkowe i tablety.
Umowa uwzględnia także prawa wydawnicze w ww. krajach do magazynu "Elle", dziesięciu lokalnych edycji "Elle Décor", a także przejęcie na własność tytułów "Woman’s Day", "Car and Driver", "Road & Track" i "Cycle World" w USA oraz "Red" w Wielkiej Brytanii i Holandii.
Hearst spodziewa się, że transakcja zostanie sfinalizowana w III kwartale bieżącego roku. Zgodę na nią muszą wyrazić regulatorzy rynku.

Umowa nie dotyczy rynku polskiego, gdzie w zakresie wydawania magazynów "Elle" i "Elle Decoration" partnerem Lagardère jest wydawnictwo Hubert Burda Media Polska. W jego oficjalnym oświadczeniu czytamy, że transakcja obejmuje kraje, w których Lagardère posiada własne struktury wydawnicze i nie dotyczy wydań licencyjnych, a koncern pozostaje właścicielem marek "Elle" i "Elle Decoration" na całym świecie, tym samym pozostając partnerem Grupy Hubert Burda Media.

Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Hearst za 651 mln euro przejmuje magazyny Lagardère