Holding reklamowy WPP zaprzestaje działalności w Rosji
Holding reklamowy WPP, do którego należą takie agencje jak m.in. VMLY&R, Ogilvy, Grey, GroupM, Mindshare, Mediacom, Wavemaker, Essence, Hill&Knowlton Strategies poinformował, że rezygnuje z prowadzenia działalności w Rosji. Firma ma tam ok. 1400 pracowników. - Bieżąca obecność WPP w Rosji byłaby sprzeczna z naszymi wartościami jako firmy - uzasadniono decyzję.
WPP poinformowało, że zaprzestaje działalności w Rosji, gdzie zatrudnionych jest 1400 pracowników.
Rosja stanowi niewielki procent sprzedaży netto WPP - mniej niż 1 proc. Ale wycofując się z tego rynku, firma chce wysłać silny sygnał o tym, jak naganna jest według niej niesprowokowana inwazja Rosji na Ukrainę.
„WPP popiera Ukrainę i społeczność międzynarodową w potępieniu rosyjskiej inwazji, która wywołała kryzys humanitarny w sercu Europy. Zarząd WPP doszedł do wniosku, że bieżąca obecność WPP w Rosji byłaby sprzeczna z naszymi wartościami jako firmy, a w związku z tym zaprzestajemy działalności w Rosji.”
Jeśli chodzi o zatrudnionych tam pracowników, holding poinformował: „byli oddanymi i cenionymi członkami naszej organizacji i dziękujemy im za zaangażowanie na rzecz firmy i naszych klientów. Głęboko ubolewamy nad wpływem tej decyzji na naszych rosyjskich kolegów. Zapewnimy im wsparcie i będziemy ściśle współpracować z naszymi klientami i partnerami, gdy zaprzestaniemy naszej działalności w kraju.”
W emailu do pracowników dyrektor generalny firmy, Mark Read przekazał, że wycofanie WPP nastąpi w nadchodzących tygodniach i miesiącach.
„Będziemy współpracować z naszymi ludźmi, klientami i partnerami, aby rozważyć wszystkie opcje, w tym przeniesienie własności i zbycie, a także zapewnimy dodatkowe i zwiększone wsparcie finansowe każdemu, kto straci pracę w wyniku tej decyzji. Liderzy lokalnych agencji bezpośrednio omawiają kolejne kroki ze swoimi zespołami”.
WPP zatrudnia na Ukrainie 200 pracowników, którzy - jak zauważył holding - „wykazali się niezwykłą odpornością i odwagą w obliczu przerażającego ataku na ich kraj, a nas zainspirował ich przykład i wylew wsparcia ze strony ich kolegów z regionu i na całym świecie. Jesteśmy w stałym kontakcie z naszymi liderami na Ukrainie, aby zapewnić naszym pracownikom finansowe i inne formy praktycznej pomocy.”
WPP nawiązała współpracę z UNHCR, Agencją ONZ ds. Uchodźców, w celu pomocy ludziom zmuszonym do opuszczenia swoich domów na Ukrainie, a także zbiera wszystkie darowizny od pracowników WPP.
Decyzja WPP o zakończeniu działalności w Rosji pojawiła się dzień po tym, gdy podobną decyzję podjęła firma marketingowa Accenture, która zatrudnia tam łącznie 2300 pracowników.
Rosja wygenerowała 0,6 proc. przychodów WPP pomniejszonych o koszty refakturowane – około 60 milionów funtów – w 2021 roku. Cena akcji WPP spadła o prawie jedną piątą - do 9,25 funta od 24 lutego, kiedy Rosja najechała Ukrainę – w tym samym dniu, w którym firma podała roczne wyniki – w obawie przed globalnymi konsekwencjami gospodarczymi wojny.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Holding reklamowy WPP zaprzestaje działalności w Rosji