Internauci kontra Jarosław Kuźniar, czyli o deklaracji odejścia z TVN24
Firma NewsPoint przeanalizowała działania w internecie zwolenników i przeciwników Jarosława Kuźniara, który zadeklarował w jednym z porannych programów TVN24, że odejdzie ze stacji jeśli tysiąc widzów napisze, że powinien to zrobić.
W miniony wtorek 21 lutego, w porannym programie TVN24 Jarosław Kuźniar przeczytał krytycznego maila jednego z internautów oburzonego poziomem dziennikarzy stacji. Autor wiadomości sugerował, że zarówno Kuźniar, jak i dwaj inni dziennikarze TVN24, powinni pożegnać się ze stacją.
Mail brzmiał następująco:
„Czy wy Morozowski, Kuźniar, Rymanowski wiecie o tym, że jesteście tak prymitywni, że powinniście prowadzić jakieś wiejskie imprezy, a nie w telewizji się przedstawiać i to jest odczucie tysięcy widzów.”
Dziennikarz odparł, że jeśli „tysiąc widzów tak napisze, odejdę”. Zaraz po wyemitowaniu tego fragmentu w internecie ruszyła lawina postów i komentarzy, na Wykopie umieszczono filmik z deklaracją dziennikarza, a na Facebooku powstało specjalne wydarzenie pod nazwą „Zwalniamy Jarosława Kuźniara z TVN24”, gdzie internauci mogą umieszczać swoje apele o zwolnienie dziennikarza. W ciągu dwóch dni zadeklarowało się ponad 3 tys. internautów biorących udział w wydarzeniu.
>>> Jarosław Kuźniar o „zwalniających” go z TVN 24: masochiści, smutna prawica
W raporcie postanowiono przyjrzeć się działaniom zwolenników i przeciwników dziennikarza w internecie. Jeszcze w dniu deklaracji dziennikarza odnotowano łącznie 481 publikacji, głównie popierających deklarację dziennikarza o odejściu. Kolejnego dnia pojawiły się 134 publikacje.
Wykres – liczba publikacji, N=615

Najwięcej komentarzy w ciągu dwóch dni, w których przeprowadzono badanie, pojawiło się na mikroblogach. Internauci komentowali wyzwanie Jarosława Kuźniara oraz udostępniali wzajemnie filmiki z deklaracją.
Wykres – typy portali, N=615

Najwięcej komentarzy zawierających słowo „Kuźniar” we wszystkich odmianach pojawiło się na Twitterze (357). 106 razy komentowano sprawę na Facebooku, a 52 razy na serwisie Wykop.pl, głównie udostępniając sobie filmik z deklaracją dziennikarza.
Wykres – nazwy serwisów

Przykładowe komentarze

Badanie zostało wykonane metodą analizy danych. Jako materiał badawczy uwzględniono posty z 1 mln domen w social media oraz z ponad 4 000. W pierwszym przypadku uwzględniono posty zawierające frazę „Kuźniar” we wszystkich odmianach, w drugim - artykuły zawierające słowo „Jarosław Kuźniar” we wszystkich odmianach. Analizowane teksty zostały opublikowane w sieci w dniach 21-22.02.2012 r.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Internauci kontra Jarosław Kuźniar, czyli o deklaracji odejścia z TVN24
Wszystkiego najlepszego!
Jak zwykle reklama X Factor.
Więcej bez zahamowań na:
www.krajw15minut.blox.pl