Holdingi reklamowe w USA opłacą swoim pracownicom dostęp do aborcji
Amerykańskie oddziały największych holdingów reklamowych w USA - m.in. Publicis, WPP i IPG - zamierzają refundować zabiegi przerywania ciąży pracownicom, jeśli tam gdzie mieszkają będzie to nielegalne. To odpowiedź na obecną sytuację polityczną w USA - niebawem może zostać tam obalone prawo legalizujące przerywanie ciąży, tzw. Roe vs. Wade.

Kilka dni temu do mediów w USA wyciekła opinia jednego z sędziów Sądu Najwyższego, z której wynika, że sąd wkrótce unieważni przełomowe orzeczenie Roe v. Wade z 1973 roku, które zalegalizowało zabieg przerywania ciąży w całym kraju. Obalenie tego wyroku otworzy drogę legislaturom stanowym do ograniczania prawa do legalnej aborcji.
Dodajmy do tego, że w Stanach Zjednoczonych ubezpieczenie medyczne nie jest zapewniane przez państwo - najczęściej więc opłacają je pracodawcy. Firmy zapewniają pracownikom refundację różnych świadczeń medycznych w zależności od wielkości firmy, wewnętrznej polityki itp.
Zobacz: Spontaniczny Sztab Obywatelski rozkleił w Polsce plakaty „Aborcja bez granic”
Amerykańska branża reklamy reaguje na próbę obalenia Roe vs. Wade
Na sytuację odpowiadają już amerykańskie firmy - niektóre deklarują, że będą pomagać swoim pracownicom zatrudnionym w stanach z najostrzejszym prawem aborcyjnym.
Holding WPP, do którego należą m.in. VMLY&R, Wunderman, GroupM czy Ogilvy & Mather, zapewni swoim pracownicom dostęp do środków i opieki aborcyjnej. Świadczenia będą dostępne dla zatrudnionych we wszystkich agencjach holdingu w USA.
- Nie znamy jeszcze wszystkich szczegółów ani skutków tych potencjalnych zmian w zakresie praw reprodukcyjnych, ale wiemy, że chcemy, by nasze pracownice miały taki sam dostęp do opieki zdrowotnej niezależnie od miejsca zamieszkania - przekazał w wewnętrznej notce do pracowników Mark Read CEO WPP.
Zobacz: Część marek w sprawie Strajku Kobiet wybrała milczenie
Podczas spotkania zarządu Grupy Publicis jej szef Arthur Sadoun wraz z kierownictwem podkreślił, że koncern nadal będzie wspomagać dostęp do opieki ginekologicznej dla pracowników w USA. Obejmuje to m.in. pomoc w podróży dla osób potrzebujących zabiegu aborcji.
Nad podobnym krokiem zastanawia się kierownictwo holdingu Havas. - Ta ważna rozmowa i potencjalnie historyczna decyzja jest kluczowym tematem dla kreatywnego kierownictwa Havas. Nie ustaliliśmy jeszcze szczegółów, ale rozmawiamy o różnych sposobach wsparcia naszych pracowników - mówią przedstawiciele koncernu.
IPG pracuje nad zaktualizowaniem pakietu świadczeń zdrowotnych pracowników w USA, aby zapewnić finansowanie podróży umożliwiających stały dostęp do opieki zdrowotnej, w tym do opieki aborcyjnej.
Grupa Omnicom od 2006 roku gwarantuje pracownicom świadczenia medyczne związane z reprodukcją, w tym dostęp do zabiegu przerwania ciąży.
- Nadal będziemy dbać o to, by nasi pracownicy mieli dostęp do usług zdrowotnych bez względu na to, gdzie mieszkają w USA - mówi rzecznik firmy.
Ponadto Omnicom rozpoczął w ostatnich dniach w USA kampanię "Happy Forced Mother's Day" ("Szczęśliwego przymusowego Dnia Matki"), wzywającą osoby pro-choice do wyrażenia swego sprzeciwu wobec próby obalenia Roe vs. Wade.
Zobacz: Branża reklamowa i PR wspiera kobiety w walce o ich prawa
W Dentsu opłacane przez firmę świadczenia zdrowotne obejmują zwrot kosztów podróży (w tym transportu, zakwaterowania i posiłków) w celu skorzystania z jakiejkolwiek usługi medycznej, w tym aborcji, która nie jest dostępna w promieniu 50 mil od miejsca zamieszkania.

 Szukaj
Szukaj Newsletter
Newsletter







 Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
 Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”  Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
 Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?  Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
 Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?  Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
 Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu  Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
 Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Holdingi reklamowe w USA opłacą swoim pracownicom dostęp do aborcji