Dwie trzecie polskich internautów ma więcej niż jedną prywatną skrzynkę mailową
31 procent polskich internautów ma tylko jedną prywatną skrzynkę e-mail, 68 procent posiada więcej niż jedną. 48 procent ankietowanych nie otwiera wiadomości z forderu „spam”, przy czym 53 proc. osób korzystających z maili uznaje za spam także oferty wysyłane drogą emailową.
Według badania ExpertSender w Polsce z e-maili korzysta 28,2 mln osób –jest to też najwygodniejszy, najtańszy i najlepiej konwertujący kanał, zarówno do pozyskiwania nowych, jak i utrzymywania istniejących klientów.
- Jego wydajność w 2021 roku, drugim roku pandemicznych obostrzeń, w którym wiele firm zmuszona będzie ograniczyć marketingowe wydatki – będzie wręcz podwójnie atrakcyjna - komentuje Krzysztof Jarecki, CEO ExpertSender.

Dwie trzecie Polaków korzysta z więcej niż jednego prywatnego adresu e-mail
Z badania wynika, że dwie trzecie Polaków korzysta z więcej niż jednego prywatnego adresu e-mail. 40 proc. osób ankietowanych ma dwa, 31 proc.- jedno, a 26 proc. od trzech do pięciu kont e-mailowych. Niemal dwa proc. osób ma ponad sześć e-maili, a dodatkowo 47 proc. badanych kilka razy dziennie czyta oferty przesyłane na e-maila, zaś 27 proc. robi to raz dziennie. Cztery procent badanych proc. nie robi tego wcale.

Ponad 60 proc. ankietowanych zadeklarowało, że subskrybuje newslettery, a 70 proc. wie, że na ich e-maile trafiają oferty specjalne, których mogą nie otrzymać w żadnym innym miejscu. Ciekawym jest jak ogromny wpływ ma temat wiadomości: aż 79 proc. badanych stwierdziło, że to właśnie on determinuje otwarcie e-wiadomości bądź skierowanie jej do folderu „spam”.

Według raportu, aż 76 proc. ankietowanych chciałoby odbierać tylko oferty, które ich interesują. Ponad jedna trzecia badanych twierdzi, że odkąd ogłoszono pandemię, korzysta z ofert przesyłanych e-mailem częściej niż przedtem. Niechciane wiadomości ze spamu otwiera ponad połowa osób. Aż 86 proc. badanych wie, że treść e-maila, którego otrzymuje, może być dopasowana do ich preferencji.
64 proc. poddanych badaniu przyznało, że zdarza im się anulować subskrypcję e-maili, a 88 proc. osób wie, że ma do tego prawo. - E-mail stał się codzienną intymną relacją marki z klientem, który świadomie angażuje się w przesyłane treści i zna korzyści związane z kierowaną do niego komunikacją. 77 proc. osób otrzymuje maile od swoich ulubionych marek. Daje to ogromne możliwości - podsumowuje Jarecki.
Badanie zrealizowano w listopadzie 2020 na grupie 500 osób metodą CAWI.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Dwie trzecie polskich internautów ma więcej niż jedną prywatną skrzynkę mailową