“Jaka to melodia?” traci widzów, ale jeszcze lideruje
Prowadzony przez Roberta Janowskiego teleturniej “Jaka to melodia?” śledzi obecnie o 310 tys. widzów mniej niż rok wcześniej. Program nadal daje Jedynce pozycję lidera całego rynku telewizyjnego, ale w grupie komercyjnej kanał jest dopiero trzeci.
“Jaka to melodia?” nadawana jest obecnie od niedzieli do piątku ok. 18.30. Średnia widownia odcinków pokazanych w okresie od 5 września br. do 8 listopada br. wyniosła 2,93 mln osób, a udział TVP 1 ukształtował się na poziomie 24,13 proc. w grupie 4+ i 18,56 proc. w grupie 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl.
W analogicznym okresie ub.r. średnia oglądalność programu prowadzonego przez Roberta Janowskiego wynosiła 3,24 mln osób, co dawało stacji odpowiednio 27,03 proc. i 23,27 proc. udziału. Wtedy teleturniej nadawano jednak także w soboty o 17.55.
10 najpopularniejszych odcinków programu “Jaka to melodia?” w tegorocznym sezonie jesiennym przekroczyło granicę 3 mln widzów. Najwięcej oglądających show miał 6 listopada br., gdy przed telewizorami zasiadło 4,22 mln osób.
| Top wydań | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
| Data | AMR | SHR % | SHR % |
| 06-11-2011 | 4 216 771 | 26,97% | 20,62% |
| 23-10-2011 | 3 931 935 | 27,22% | 21,65% |
| 08-11-2011 | 3 922 623 | 27,57% | 22,09% |
| 30-10-2011 | 3 800 662 | 25,81% | 19,24% |
| 04-11-2011 | 3 577 562 | 25,85% | 18,83% |
| 03-11-2011 | 3 493 811 | 25,18% | 19,65% |
| 16-10-2011 | 3 410 282 | 25,27% | 18,59% |
| 19-10-2011 | 3 395 238 | 25,33% | 21,11% |
| 07-11-2011 | 3 374 689 | 24,65% | 18,80% |
| 21-10-2011 | 3 319 706 | 25,36% | 19,46% |
Mimo spadku oglądalności programu, w czasie jego emisji liderem rynku w grupie 4+ pozostaje TVP 1. Na drugim miejscu plasuje się TVN, nadająca w tym paśmie m.in. “Detektywów” i “Ugotowanych”, co daje jej 20,37 proc. udziału. Trzeci jest Polsat (17,73 proc.), a czwarta - TVP 2 (5,94 proc.). W grupie 16-49 Jedynka jest dopiero trzecia, przegrywając z Polsatem i TVN.
| Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
| AMR | SHR % | SHR % | |
| TVP 1 – Jaka... | 2 927 963 | 24,13% | 18,56% |
| TVN | 2 471 661 | 20,37% | 19,45% |
| Polsat | 2 151 122 | 17,73% | 20,03% |
| TVP 2 | 720 446 | 5,94% | 4,92% |
Z danych telemetrycznych wynika, że teleturniej “Jaka to melodia?” śledzą głównie kobiety, widzowie po 50. roku życia, mieszkańcy wsi i małych miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym.
| ADH % | AFF | ||
| Płeć | Mężczyźni | 41,69% | 87 |
| Kobiety | 58,31% | 113 | |
| Wiek | 4-9 | 2,67% | 45 |
| 10-15 | 2,42% | 36 | |
| 16 - 19 | 1,82% | 33 | |
| 20 - 24 | 2,78% | 35 | |
| 25 - 29 | 4,43% | 50 | |
| 30 - 34 | 4,15% | 50 | |
| 35 - 39 | 5,15% | 70 | |
| 40 - 44 | 4,49% | 70 | |
| 45 - 49 | 5,95% | 87 | |
| 50 - 54 | 9,55% | 119 | |
| 55 - 59 | 11,84% | 153 | |
| 60 | 44,74% | 222 | |
| Wlk. miasta | Wieś | 45,81% | 117 |
| < 50 tys. | 25,70% | 107 | |
| 50-100 tys. | 8,41% | 98 | |
| 100-200 tys. | 5,94% | 74 | |
| > 200 tys. | 14,15% | 70 | |
| Zawód | Top management | 4,30% | 50 |
| Pracownicy średniego szczebla | 8,52% | 57 | |
| Pracownicy fizyczni i rolnicy | 17,85% | 89 | |
| Emeryci | 52,51% | 204 | |
| Inni | 16,82% | 55 | |
| Wykształcenie | Podstawowe | 61,17% | 135 |
| Średnie | 25,51% | 86 | |
| Wyższe | 8,22% | 65 | |
| Inne | 5,09% | 40 |
“Jaka to melodia?” gości na antenie TVP 1 nieprzerwanie od 1997 roku.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: “Jaka to melodia?” traci widzów, ale jeszcze lideruje