Śpiewak skarży do UOKiK sieci handlowe za sprzedaż wódki „poniżej kosztów produkcji”
Aktywista Jan Śpiewak złożył do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zawiadomienie na sieci handlowe Lidl, Biedronka i Kaufland. Chodzi o promocje na alkohol. „Sprzedaż wódki poniżej kosztów produkcji, a nawet poniżej kosztów akcyzy. Nie ma przyzwolenia na rozpijanie Polaków i łamanie prawa!” - napisał Śpiewak. Kaufland przyznał, że doszło do pomyłki.
Jak pisaław piątek Strefabiznesu.pl Biedronka i Lidl wprowadziły do oferty półlitrowe butelki wódki w cenie poniżej 10 zł. W Lidlu pół litra kosztuje 9,99 zł, a w Biedronce złotówkę mniej. Krzysztof Wroński z Młodej Lewicy zamieścił natomiast na X zdjęcie, z którego wynikało, że półlitrowa butelka wódki w Kauflandzie to również wydatek 9,99 zł.
Kaufland dołączył do wyścigu, a w Lidlu wódka już po 8.99.
Rynek sprzedaje towar poniżej kosztów, aby przyciągnąć ludzi i zarobić na rozpijaniu społeczeństwa. To nie jest normalne i należy coś z tym zrobić. pic.twitter.com/ag8YHFk60i— Krzysztof Wroński (@kwronski_) February 23, 2024
„Złożyłem dzisiaj zawiadomienie do @UOKiKgovPL na sieć Lidl, Biedronka oraz Kaufland (sieć również postanowiła dołączyć do wojny cenowej) dotyczące stosowania tzw. dumpingu oraz czynów nieuczciwej konkurencji poprzez sprzedaż wódki poniżej kosztów produkcji, a nawet poniżej kosztów akcyzy” - napisał w piątek na X aktywista Jan Śpiewak.
„Nie ma przyzwolenia na rozpijanie Polaków i łamanie prawa! Polska nie może być kolonią zagranicznych korporacji” - podkreślił.
Złożyłem dzisiaj zawiadomienie do @UOKiKgovPL na sieć Lidl, Biedronka oraz Kaufland (sieć rowniez postanowiła dołączyć do wojny cenowej) dotyczące stosowania tzw. dumpingu oraz czynów nieuczciwej konkurencji poprzez sprzedaż wódki poniżej kosztów produkcji a nawet poniżej kosztów…
— Jan Śpiewak (@JanSpiewak) February 23, 2024
https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/lidl-biedronka-nieuczciwa-konkurencja-plakaty-komornik
Kaufland: To błąd
W piątek spytaliśmy zgłoszone przez Śpiewaka sieci handlowe, czy faktycznie uważają, że ich strategia to „rozpijanie Polaków i łamanie prawa”? Jakie są powody promocji i tak niskich cen alkoholi? Czy ekonomicznie jest to opłacalne? Odpisało nam jedynie biuro prasowe Kauflandu.
„Chcemy poinformować, że do obniżenia ceny wódki w marketach sieci Kaufland doszło na skutek błędu. Po jego wykryciu niezwłocznie przywróciliśmy standardową cenę produktu, która obecnie wynosi 23,99 zł. Zapewniamy, że postępowanie zgodnie z prawem jest priorytetem w naszej codziennej działalności” - zaznaczyło biuro prasowe sieci.
Jan Śpiewak znany jest w przestrzeni publicznej z walki z reklamami alkoholu. Na jego celowniku z tego powodu znaleźli się już m.in. Kuba Wojewódzki z Januszem Palikotem, aktorka Magdalena Cielecka (której prokuratura postawiła zarzuty za reklamę wódki na Facebooku) czy już w przeszłości sieć Biedronka.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Śpiewak skarży do UOKiK sieci handlowe za sprzedaż wódki „poniżej kosztów produkcji”