Japońskie agencje reklamowe współpracują z władzami po oskarżeniach za udział w zmowach przetargowych
Japońskie agencje reklamowe ADK, Dentsu i Hakuhodo potwierdziły, że współpracują z władzami władz japońskich w związku z zarzutami o zmowę przetargową na Igrzyska Olimpijskie w Tokio.
ADK, trzecia co do wielkości agencja reklamowa w Japonii, wydała wiele oświadczeń medialnych po aresztowaniu jej byłego dyrektora przedstawicielskiego, prezesa i dyrektora generalnego grupy, a także dwóch innych byłych pracowników.
Dyrektor ADK, prezes i dyrektor generalny grupy Shinichi Ueno złożył rezygnację ze stanowiska 19 października i został zastąpiony przez Toshiyę Oyamę.
Ueno został aresztowany tego samego dnia, wraz z byłym dyrektorem i pracownikiem ADK, pod zarzutem, że zapłacili 47 milionów jenów Haruyuki Takahashiemu w zamian za wybranie agencji jako partnera marketingowego dla sponsora.
Takahashi, były członek Komitetu Organizacyjnego Tokio, a przed objęciem tej roli były dyrektor zarządzający w Dentsu Inc, stoi w obliczu czterech zarzutów przekupstwa w związku z Igrzyskami Olimpijskimi.
Oświadczenie medialne ADK zatytułowane „W odniesieniu do niektórych doniesień mediów dzisiaj” potwierdziło niedawne przeszukiwania agencji przeprowadzone przez Specjalny Departament Śledczy Prokuratury Okręgowej w Tokio i Japońską Komisję ds. Sprawiedliwego Handlu i stwierdziło, że agencja w pełni współpracuje z władzami.
„W odpowiedzi na niedawny rzekomy przypadek przekupstwa grupa Spółki przeszła na nową strukturę zarządzania z dniem 20 października 2022 r. Firma już zainicjowała i promowała wysiłki na rzecz odbudowy swoich systemów zarządzania i zgodności, w tym ustanowienie niezależnego dochodzenia komisji, aby odzyskać zaufanie naszych interesariuszy. Będziemy nadal w pełni współpracować z dochodzeniami prowadzonymi przez odpowiednie władze w celu rozwiązania sprawy” - napisano w oświadczeniu.
ADK powołała niezależną komisję śledczą składającą się z zewnętrznych członków zarządu i zewnętrznego radcy prawnego w celu zbadania skandalu po aresztowaniu trzech byłych pracowników pod zarzutem udziału w przekupstwie.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Japońskie agencje reklamowe współpracują z władzami po oskarżeniach za udział w zmowach przetargowych