Już 6 mln Polaków odwiedza Netflixa, Canalplus.com wyprzedził Iplę (TOP10)
W listopadzie przeglądarkowy Netflix osiągnął w Polsce rekordowy zasięg - 5,98 mln użytkowników. Spadki z miesiąca na miesiąc zanotowały Player.pl i vod.pl, a Canalplus.com dzięki dużemu wzrostowi wyprzedził serwis Ipla.tv.
Według wyników badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl przeglądarkową wersję Netflixa w listopadzie br. odwiedziło 5,98 mln polskich internautów, co dało 20,59 proc. zasięgu.
To rekordowe wyniki platformy w polskim internecie. Poprzedni szczyt odwiedzalności przeżywała wiosną br. w czasie lockdownu w związku z epidemią: w marcu br. miała 5,38 mln użytkowników i 18,8 proc. zasięgu, a w kwietniu 5,68 mln użytkowników i 20,1 proc. zasięgu (według poprzedniego badania Gemius/PBI).
Netflix nie podaje, ilu ma płacących użytkowników w naszym kraju, według szacunków firmy Comapritech na koniec marca było ich 880 tys. Globalnie na koniec września br. z platformy korzystało 201,15 mln subskrybentów, o 2,2 mln więcej niż na koniec czerwca. Kwartalne przychody platformy rok do roku zwiększyły się 5,24 z 6,43 mld dolarów, a zysk netto - z 1,28 do 2,22 mld dolarów.
Player przed CDA Premium
Serwis Player.pl (należący do TVN Grupy Discovery) odwiedziło 3,9 mln internautów. Jeszcze w grudniu mają się w nim pojawić treści z globalnej platformy discovery+, która zaczyna właśnie globalną ekspansję.
W zestawieniu są też platformy dwóch innych czołowych nadawców telewizyjnych. TVP VOD, funkcjonująca jako dział VoD domeny tvp.pl, miała 3 mln użytkowników, a Ipla.tv (Cyfrowy Polsat) - 1,68 mln.
Z kolei CDA Premium odwiedziło 3,83 mln internautów. Notowany na giełdzie właściciel witryny podał, że na koniec września miała 285 tys. subskrybentów, spółka osiągnęła wzrost przychodów o 29 proc. do 14,59 mln zł oraz zysku netto o 19 proc. do 3,38 mln zł.
Sekcja VoD na WP.pl zanotowała 3,52 mln użytkowników, a vod.pl (Ringier Axel Springer Polska) - 2,08 mln.
Canalplus.com coraz bliżej HBO GO
Oprócz Netflixa i CDA Premium w zestawieniu jest kilka innych w pełni płatnych serwisów. HBOGO.pl odwiedziło 2,82 mln internautów, a uruchomiony w maju br. Canalplus.com - 1,85 mln. Ten pierwszy w drugiej połowie przyszłego roku zostanie zastąpiony przez HBO Max, co zapowiedziano w zeszłym tygodniu.
Z kolei należąca do Amazona platforma Primevideo zanotowała 845,6 tys. polskich użytkowników.

W porównaniu z październikiem br., pierwszym miesiącem z którego upubliczniono wyniki Mediapanelu, przeglądarkowy Netflix zyskał 612,4 tys. polskich użytkowników (to 11,4 proc. w górę). W efekcie zwiększył przewagę nad Playerem, który zanotował spadek liczby odwiedzających o 259,8 tys. (6,2 proc.).
Canalplus.com przed Iplą
Duże wzrost osiągnęły CDA Premium, HBOGO.pl i Canalplus.com. Pierwszy zyskał 689,5 tys. internautów (21,9 proc.), drugi - 544,3 tys. (23,9 proc.), a trzeci - 784,1 tys. (73,6 proc.).
Canalplus.com wyprzedził Iplę, której liczba użytkowników zmalała o 335 tys. (16,6 proc.). Spadek zanotował też vod.pl - o 53,8 tys. (2,5 proc.).
W sekcji VoD WP.pl liczba odwiedzających zwiększyła się o 81 tys. (2,3 proc.), na TVP VOD - o 117,9 tys. (4,1 proc.), a na Primevideo.com - o 97,8 tys. (13,1 proc.).

Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Już 6 mln Polaków odwiedza Netflixa, Canalplus.com wyprzedził Iplę (TOP10)
Ciekawi mnie zwłaszcza HBO i CanalPlus VOD