YouTube używany najczęściej, Facebook najintensywniej spośród social mediów
YouTube i Facebook to dwa najpopularniejsze media społecznościowe, z których korzysta odpowiednio 92 proc. i 89 proc. użytkowników. Jednak to z serwisu Marka Zuckerberga korzysta się bardziej intensywnie niż z YouTube'a - 58 proc. kilka razy dziennie vs 33 proc. - pokazuje raport IRCenter.
Charakterystyka korzystania z serwisów społecznościowych, przygotowana przez IRCenter, pokazuje, że Facebook i YouTube wyraźnie góruje nad innymi platformami. W przypadku obu serwisów ponad połowa użytkowników deklaruje, że odwiedza je co najmniej raz dziennie bądź więcej. Odsetek ankietowanych, którzy nie korzystają z nich w ogóle, oscyluje wokół kilku procent (Facebook - 8 proc., YouTube -11 proc.). Znacznie wyższe wskaźniki odnotowano choćby przy Snapchacie (69 proc. odpowiedzi "nie korzystam wcale"), Twitterze (65 proc.) i Instagramie (55 proc.).
.jpg)
Średni roczny udział użytkowników korzystających z Youtube, Instagrama i Snapchata na urządzeniach mobilnych od dwóch lat nie uległ znaczącym zmianom. Wyjątek stanowi aplikacja Facebooka (ale nie Messengera) odnotowała spadek średniego udziału użytkowników o 4 p.proc.
.jpg)
Intensywność korzystania z Facebooka na smarfonach jest wyższa niż z Youtuba - od 2 mln do 4,5 mln uruchomień miesięcznie Facebooka przy 0,5-2 mln miesięcznie w przypadku YouTube'a. W drugiej połowie roku 2017 widać znaczący spadek w miesięcznej liczbie uruchomień Facebooka z blisko 4,5 mln do ok. 2,7-2 mln.
.jpg)
Udział internautów intensywnie (przynajmniej kilka razy w tygodniu) korzystających z dwóch platform społecznościowych jest najwyższy w przypadku Facebooka i Youtuba (64 proc.). Intensywne współkorzystanie z pozostałych platform nie przekracza 30 proc.
.jpg)
Badanie zostało przeprowadzone metodą ilościowa CAWI na reprezentatywnej pod względem płci, wieku i wielkości miejsca zamieszkania grupie pełnoletnich internautów (n=1007, realizacja marzec 2018). Za pomocą narzędzia SentiOne zebrano dane dotyczące publikacji internautów w mediach społecznościowych. Dane dotyczące korzystania z urządzeń mobilnych przeanalizowała firma Spicy Mobile.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: YouTube używany najczęściej, Facebook najintensywniej spośród social mediów