Kuźniar, Borek, Lis i Pol liderami dziennikarskimi na Twitterze, Hytrek-Prosiecka, Warzecha i Stanowski najaktywniejsi (TOP 50)
Jarosława Kuźniara na Twitterze obserwuje już 270 tys. użytkowników, a Mateusza Borka, Tomasza Lisa i Michała Pola - po ponad 200 tys. W ostatnim miesiącu to oni zyskali najwięcej nowych followersów, natomiast najwięcej wpisów zamieścili Karolina Hytrek-Prosiecka, Łukasz Warzecha i Krzysztof Stanowski.
Twitterowe profile polskich dziennikarzy coraz szybciej zyskują nowych użytkowników. Na początku stycznia br. ośmiu najpopularniejszych miało od 100 do 150 tys. followersów, a liderem był Jarosław Kuźniar ze 152,3 tys. (zobacz szczegóły). Jak wynika z danych NapoleonCat.com przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że teraz (według stanu na 7 lipca) czterech ma ponad 200 tys. followersów, a kolejnych czterech - po 175-200 tys.
Układ w ścisłej czołówce rankingu praktycznie się nie zmienia. Na czele jest Jarosław Kuźniar z 270 tys. followersów, a kolejne miejsca zajmują Mateusz Borek (242,9 tys.), Tomasz Lis (236,4 tys.) i Michał Pol (221,9 tys.). Dalej są Roman Kołtoń, Tomasz Sekielski, Konrad Piasecki i Bartosz Węglarczyk, którzy mocno wyprzedzają pozostałych dziennikarzy: Węglarczyk ma 177 tys. obserwujących, a zajmujący kolejną pozycję Michał Karnowski - 97,1 tys.
Przez ostatnie 30 dni profil Jarosława Kuźniara zaczęło obserwować 16,5 tys. użytkowników, Tomasza Lisa - 14,2 tys., Matusza Borka - 12,6 tys., a Konrada Piaseckiego - 11,4 tys. Za to niewielkie spadki liczby followersów zanotowali Eryk Mistewicz i Maciej Orłoś.
W ciągu tego miesiąca najwięcej wpisów (do tej statystyki zaliczane są także reetweety i wpisy w odpowiedzi innym użytkownikom) zamieścili Karolina Hytrek-Prosiecka (1860), Łukasz Warzecha i Krzysztof Stanowski (po 1460), Paweł Wilkowicz (1178) oraz Bartosz Węglarczyk (1005). Najwięcej razy jako ulubione oznaczano wpisy Karoliny Hytrek-Prosieckiej (1004 razy), Jarosława Kuźniara (774), Michała Pola (708) i Tomasza Ćwiąkały (674).
Za to zupełnie nieaktywni byli Tomasz Machała, Tomasz Smokowski, Eryk Mistewicz i Maciej Orłoś (bez żadnego wpisu), a Tomasz Lis, Mariusz Max Kolonko i Marcin Rosół zamieścili jedynie po parę twittów.
Jakość wpisów i wyczucie chwili kluczem do sukcesu (dziennikarze i blogerzy o komunikacji na Twitterze)Wśród najpopularniejszych dziennikarzy na Twitterze najwięcej wpisów do tej pory zamieścili Samuel Pereira (84,9 tys.), Łukasz Warzecha (68,7 tys.) i Bartosz Węglarczyk (42,5 tys.). Jeszcze aktywniejszy pod tym względem był Michał Zachodny mający mniej popularne profile na @mzachodny (z 11,9 tys. followersów) dodał 91,6 tys. postów, a na @polishscout (6,9 tys. followersów) - 22,2 tys.
W kwietniu br., z którego są najnowsze jak dotąd dane, Twittera odwiedziło na komputerach stacjonarnych 2,72 mln polskich internautów (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki). Natomiast aplikacja portalu na Androida w maju miała u nas ok. 535 tys. użytkowników (zobacz szczegóły).
W zestawieniu zdecydowaliśmy się uwzględnić kilku dziennikarzy, którzy po wielu latach pracy w mediach przeszli w ostatnim okresie do marketingu albo łączą aktywności w obu branżach. Są to Igor Janke, Eryk Mistewicz, Janusz Basałaj i Łukasz Wiśniowski.
W rankingu omyłkowo brakuje profilu Grzegorza Marczaka z Antyweb.pl (@hazan) z 63,6 tys. followersów i 27,2 tys. wpisów.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Kuźniar, Borek, Lis i Pol liderami dziennikarskimi na Twitterze, Hytrek-Prosiecka, Warzecha i Stanowski najaktywniejsi (TOP 50)