LPP oczekuje wzrostu marży brutto na sprzedaży w IV kwartale 2009 r.
Spółka odzieżowa LPP oczekuje wzrostu marży brutto na sprzedaży dopiero w IV kwartale 2009 r., dzięki lepszej cenie dolara i niższej cenie nabycia towarów od dostawców, poinformował wiceprezes i dyrektor finansowy Dariusz Pachla na konferencji w poniedziałek.
"Mam nadzieję, że marże będą mogły wzrosnąć, bo cena dolara spadła i dodatkowo udało nam się uzgodnić obniżenie cen produktów od dostawców" - powiedział Pachla.
Według prognoz spółki nie ma szans na mniejszy spadek marży III
kwartale br. Spowodowane jest to okresem wyprzedaży kolekcji
letniej, w którym spółka zawsze obniża marżę na produktach.
"Należy pamiętać, że lipiec i sierpień to czas wyprzedaży, więc nie
sądzę, aby III kwartał wykazał poprawę. W mojej opinii utrzyma się
słaby trend marży" - tłumaczył wiceprezes.
Spółka poinformowała również, że nie widzi poprawy na rynku i nie można jeszcze powiedzieć, że kryzys dobiegł końca.
"Nie widać poprawy w popycie konsumenckim. Dzisiejsza sytuacja na rynku to kontynuacja trendu z początku roku. Klienci kupują mniej. Nie można ogłosić końca kryzysu przynajmniej w naszej branży" - powiedział Pachla.
LPP miało 22,21 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2009 roku wobec 52,77 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 953,95 mln zł wobec 697,79 mln zł rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: LPP oczekuje wzrostu marży brutto na sprzedaży w IV kwartale 2009 r.