Niemiecki rynek pokonał Pepco. Co dalej ze sklepami?
Niemiecka spółka zależna Pepco Group złożyła wniosek o upadłość. Sieć działa tam od trzech lat, obecnie liczy 64 sklepy przynoszące straty.
 
                                W komunikacie Christian Stoffler, dyrektor niemieckiego Pepco odpowiadający za rozpoczynaną właśnie restrukturyzację, zapowiedział, że sklepy będą dalej działać. Zaznaczył, że mogą one zostać przekształcone (nie sprecyzował, czy w grę wchodzi ich sprzedaż i zmiana szyldu przez nowego właściciela).
Stoffler przyznał, że w Niemczech na rynku sprzedaży detalicznej panuje trudna sytuacja. Działające tam sklepy Pepco – których obecnie jest 64, zatrudniają ok. 500 osób – jak dotąd przynosiły straty.
Pepco w Niemczech od trzech lat
Sieć na rynku niemieckim pojawiła się wiosną 2022 roku, swój pierwszy sklep uruchomiła w Berlinie. – Będziemy rozwijać się i otwierać nasze sklepy tam, gdzie klienci nas potrzebują, blisko ich domów, tak by każdy mógł ubrać swoją rodzinę oraz udekorować i wyposażyć swój dom w dobrych cenach – zapowiadał Aleksandr Cikaidze, dyrektor ds. sprzedaży detalicznej w koncernie.
Firma podjęła współpracę z operatorem centrów handlowych ECE, dzięki czemu otwierała swoje placówki m.in. w lokalizacjach po sieci obuwniczej Reno, która ogłosiła upadłość. Chciała rozwijać się przede wszystkim w miastach mających powyżej 20 tys. mieszkańców, w lokalizacjach handlowych o powierzchni od 450 do 750 metrów kwadratowych.
Jeszcze jesienią 2023 roku Pepco Group podkreślało, że ma ambicję uruchomienia 2 tys. sklepów w Niemczech. Jednak ich liczba zatrzymała się nieco powyżej 60: na koniec marca 2023 roku działały 62 placówki, a dwa lata później – o jedną więcej.
Ważniejsze Hiszpania i Włochy
W Europie Zachodniej dużo więcej placówek tej sieci Pepco Group ma w Hiszpanii i Włoszech: odpowiednio 238 i 200 na koniec marca br. W pierwszej połowie swojego bieżącego roku rozrachunkowego (zaczął się w październiku ub.r.) uruchomiła w tym regionie zaledwie 6 placówek, w przez dwa lata chce ich otworzyć łącznie 60-70.
Równocześnie firma zrezygnowała z formatu Pepco Plus, w którym oferowano też produkty szybkozwbywalne: to marca br. 53 ze 123 takich placówek przekształcono w standardowe sklepy Pepco. W prezentacji dla inwestorów podkreślała, że sprzedaż porównywalna w jej sklepach w Europie Zachodniej poszła w górę r/r o 8 proc. w pierwszych kwartale bieżącego roku obrotowego oraz o 12,9 proc. w drugim.

W Polsce 1,4 tys. sklepów Pepco
Cała sieć Pepco na koniec czerwca br. liczyła 3 931, o 44 więcej niż kwartał wcześniej. W Polsce działało ich ok. 1,4 tys. (na koniec marca było to 1 367).
Od kwietnia do czerwca br. jej przychody wyniosły 997 mln euro, po wzroście r/r o 7,4 proc. przy założeniu stałych kursów walutowych. Natomiast sprzedaż porównywalna wyniosła 2,4 proc., a bez uwzględnienia sklepów w formacie Pepco Plus – 4,8 proc.
W połowie czerwca br. Pepco Group sfinalizowała sprzedaż brytyjskiej sieci sklepów Poundland na rzecz Gordon Brothers. Kwota transakcji wyniosła symbolicznego funta, przy czym sprzedana sieć ma jeszcze zwrócić poprzedniemu właścicielowi 30 mln funtów pożyczki.

 
                     Szukaj
Szukaj Newsletter
Newsletter



 
                                                                                                                 
                                     
                                     
                                     
                     
                     Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
                Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”     Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
                Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?     Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
                Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?     Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
                Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu      Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
                Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku     
                         
                         
                         
                        
Dołącz do dyskusji: Niemiecki rynek pokonał Pepco. Co dalej ze sklepami?
co tam sapiesz mózgo-trzepie z tvn?