M&M's pod wpływem krytyki wycofuje żeńskie brand heros z reklam
Marka M&M's (Mars Wrigley) pod naciskiem prawicowych krytyków w USA musiała wycofać trzy żeńskie, zantropomorfizowane cukierki z reklam oraz inne "spokecandies" ("gadające cukierki"). To między innymi przez narracje promowaną przez komentatora Fox News Tuckera Carlsona, który łączy markę z tzw. "wojnami kulturowymi", a cukierki w kobiecych wydaniach z "kulturą woke".
 
                                Kilka tygodni temu producent cukierków M&M's rozpoczął sprzedaż limitowanej edycji z symbolizującymi kobiece słodkościami w trzech kolorach - zielonym, brązowym i fioletowym.
Dodatkowo zostały odwrócone do góry nogami, aby jak podkreśla marka "wspierać kobiety, które wywracają status quo". Dochód ze sprzedaży zostanie przekazany na rzecz organizacji charytatywnych pomagających kobietom.
We're celebrating women across the country who are flipping the status quo! Help us shine the spotlight by nominating a woman in your life who is breaking barriers and paving a new path. Head to https://t.co/fgwVEG4joI to learn more! pic.twitter.com/YRxOXvPhXb
— M&M'S (@mmschocolate) January 5, 2023
Jedną z bohaterek jest Purple (w polskiej wersji Wiola), nowa w gronie brand heros marki "rzeczniczka słodkości", będąca symbolem wyzwolonej ze stereotypów młodej kobiety, spełniającej swoje marzenia. Wiola "wydała" nawet teledysk „I’m Just Gonna Be Me” („Będę po prostu sobą”), w którym wykorzystuje siłę muzyki do pokazania swojej indywidualności wydając swój pierwszy singiel i teledysk.
M&M's pod naciskiem prawicowej krytyki wycofuje m.in. żeńskie bohaterki
Kampania a zwłaszcza jej zantropomorfizowane bohaterki nie spodobały się wielu komentatorom z prawej strony sceny politycznej w USA. Jeden z czołowych komentatorów Fox News, Tucker Carlson, lansował tezę, że nowe cukierki M&M's promują kulturę "woke" (dos. "przebudzenie" czy w szerszym kontekście "kultura przebudzenia") i nazywał markę "Woke M&Ms".
Inna konserwatywna komentatora Fox News Martha MacCallum kuriozalnie stwierdziła, że nowe M&M'sy „dodają śmiałości” Chinom. - Myślę, że to sprawia, że Chiny mówią: „Och, dobrze, skupmy się na tym. Skoncentrujmy się na dawaniu ludziom ich własnych kolorowych M&M’S, podczas gdy my przejmujemy wszystkie złoża minerałów na całym świecie” - powiedziała.
Na fali burzliwej dyskusji w Stanach Zjednoczonych Mars Wringley, właściciel marki M&M's, wydał oświadczenie, w którym informuje o czasowym wycofaniu z działań reklamowych żeńskich bohaterek pod postacią cukierków oraz pozostałych "spokecandies" ("gadających cukierków"). Zostały one zastąpione amerykańską komiczką i aktorką Mayą Rudolph.
"Zdecydowanie nie sądziliśmy, że to rozwali internet. Ale teraz to rozumiemy - nawet buty cukierka mogą być polaryzujące. Co jest ostatnią rzeczą, której chciało M&M's, ponieważ chcemy łączyć ludzi" - napisano w wydanym oświadczeniu.
A message from M&M'S. pic.twitter.com/EMucEBTd9o
— M&M'S (@mmschocolate) January 23, 2023
Decyzja koncernu spotka się z krytyką w mediach społecznościowych klientów - niektórzy użytkownicy wyrażają rozczarowanie, że firma najwyraźniej wycofała się ze swojego integracyjnego, inkluzywnego przekazu.Inni spekulują, że jest to część przygotowań do premiery reklamy M&M's na tegorocznym Super Bowl.
M&M's po raz pierwszy zaktualizował swoje kreskówkowe postaci w styczniu 2022 roku, w ramach "globalnego zaangażowania w tworzenie świata, w którym każdy czuje, że należy do niego i społeczeństwo jest integracyjne".
W ramach metamorfozy, dwie kobiece postacie M&M nosiły mniej stereotypowo kobiecy strój - zielona M&M zaczęła nosić trampki, a brązowa M&M skróciła wysokość swoich obcasów.
Tucker Carlson niezwykle ostro krytykował te zmiany w swoim programie w Fox News. Przeszkadzało mu, że żeńskie postaci M&M's wyglądają teraz "mniej seksownie".
 
                     Szukaj
Szukaj Newsletter
Newsletter



 
                                                                                                                 
                                     
                                     
                                     
                     
                     Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
                Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”     Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
                Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?     Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
                Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?     Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
                Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu      Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
                Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku     
                         
                         
                         
                        
Dołącz do dyskusji: M&M's pod wpływem krytyki wycofuje żeńskie brand heros z reklam