Mariusz Urbańczyk dyrektorem operacyjnym Papaya Films. Kacper Sawicki - głównym strategiem
W maju do zespołu zarządzającego domu produkcyjnego Papaya Films, obok Kacpra Sawickiego, dołączą Mariusz Urbańczyk, Iwona Mnich oraz Justyna Górniak. Bieżące obowiązki operacyjne w roli CEO przejmie Mariusz Urbańczyk. Kacper Sawicki skupi się na strategii rozwoju firmy.
Mariusz Urbańczyk dołączył do Papaya Films w grudniu 2020 roku jako chief operating officer (COO). Wcześniej był dyrektorem zarządzającym w Hogarth North America, gdzie kierował ośmioma biurami i ponad 400 pracownikami w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.
Jako COO w Papaya odpowiadał za rozwinięcie formuły konkursu Papaya Young Creators, komercyjnej oferty Papaya.Rocks, rozwój Papaya Roster oraz nawiązanie strategicznego partnerstwa produkcyjnego z międzynarodowymi grupami mediowymi.
Zobacz: Inspekcja pracy nie stwierdziła uchybień w Papaya Films
Kacper Sawicki skupi się na rozwoju Papaya Films
Kacper Sawicki, założyciel Papaya Films, zamierza skupić się na strategii dalszego rozwoju firmy w Polsce i na świecie.
- To drugi taki moment w historii Papaya i mojej w niej roli. Pierwszy raz miał miejsce 6 lat temu, kiedy zdecydowałem się zejść z planów zdjęciowych, by skupić się na zarządzaniu firmą. Teraz, po kolejnych latach, decyzja o rezygnacji z działania operacyjnego, pozwoli mi w pełni poświęcić się rozwojowi strategicznemu Papaya Films, która stała się największym domem produkcyjnym w regionie. Szczególną uwagę poświęcę na kwestie ekspansji produkcji reklamowej i oryginalnego content'u. Mariusz Urbańczyk, przez ostatnie półtora roku udowodnił, że bieżące zarządzanie firmą trafia w doskonałe ręce - komentuje zmiany Kacper Sawicki.
Zobacz: Pięć nowych osób w zespole produkcji Papaya Films
Pozostałe funkcje z zespole zarządzającym pełnią Iwona Mnich jako head of production oraz Justyna Górniak jako chief people & sustainability officer.
Papaya Films na rynku od 2006 roku
Studio produkcyjne Papaya Film założyli w 2006 roku Kacper Sawicki i Paweł Bondarowicz. Firma ma swoje oddziały w Wielkiej Brytanii, Portugalii i USA. Ma na koncie wiele produkcji reklamowych, teledysków, pracuje dla klientów z Polski i z zagranicy.
Papaya Films pracuje dla takich klientów jak McDonald's Kompania Piwowarska, Kaufland, Samsung, ING Bank Śląski, Canal+, Puma, Mazda, Mohito, Adidas, AXA, 4F, Hortex, Kazar, McDonald’s i Rossman. Pracował też dla zagranicznych klientów, m.in. przy kampaniach marek Lancerto, Vodafone, Chandon, Trebor, Unilever, L'Oreal, Audi, Playstation, Deliveroo i Vanish.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W tym roku studio zainicjowało projekt Papaya Originals, w ramach którego powstaje cykl mini-serii, seriali, filmów dokumentalnych oraz content'u wertykalnego w nurcie "coming-of-age". Pierwszym realizowanym projektem jest debiut fabularny Jana Dybusa pod tytułem „Wilk".
Jest także organizatorem konkursu Papaya Young Directors, promującego młode talenty z branży produkcji filmowej.
W 2019 roku Papaya Films notowała rekordowe wyniki - osiągnięto wzrost przychodów sprzedażowych o 45,8 proc. do 111,07 mln zł, a jego zysk netto poszedł w górę z 1,98 do 11,92 mln zł. Zysk operacyjny wzrósł z 2,68 do 15,12 mln zł, zysk brutto - z 2,64 do 15,09 mln zł.
Koszty wynagrodzeń wzrosły z 4,97 do 6,12 mln zł. W ub.r. w firmie było średnio 9 pracowników etatowych, ze zdecydowaną większością twórców współpracowano w ramach umów cywilnoprawnych.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Mariusz Urbańczyk dyrektorem operacyjnym Papaya Films. Kacper Sawicki - głównym strategiem