„Daj z siebie 1,5%” - zachęca Fundacja Rak’n’Roll
Wystartowała nowa odsłona kampanii „Daj z siebie 1,5%” zachęcającej do przekazania swojego 1,5% podatku dla Fundacji Rak’n’Roll. Działania przygotowały agencje Publicis Groupe: Saatchi & Saatchi, Zenith, Prodigious. Za produkcję spotu odpowiada Papaya Films.

Pierwsza edycja kampanii „Daj z siebie 1,5%” uruchomiona w 2024 roku, czerpała inspirację z kulturowej obsesji na punkcie „dawania z siebie 100%”. Jej przekaz był prosty: żeby pomóc, nie trzeba być na pełnych obrotach – wystarczy 1,5%.
Hasło tegorocznej kampanii zostało wzbogacone o claim „Prosty gest, a jak pomaga”, a komunikat wizualny – o mnogość gestu małego palca, który symbolizuje niewielkie, lecz znaczące wsparcie. Podobnie, jak przy pozostałych kampaniach Fundacji, siłą komunikacji jest również unikalna tonalność. Koncentruje się na ukazywaniu siły i wzmocnienia, unikając natomiast eksponowania bólu i cierpienia.
– Fundacja Rak’n'Roll przez lata wypracowała swój charakterystyczny styl, lekki, humorystyczny i rebel. Dlatego także tym razem chcieliśmy podtrzymać tradycję i skupić się nie na chorobie, ale na sile prostego gestu, którym każdy może tak bardzo pomóc. Być charakterystycznym, być rebel, być Rak’n’Rollem w najlepszej formie – mówi Robert Kubicki, senior copywriter Saatchi & Saatchi.
Kampania potrwa do końca kwietnia. W jej ramach powstało 60-sekundowe hero video, krótsze formy oraz materiały do social mediów, które będą promować przekazywanie 1,5%. Kampania prowadzona jest w internecie: kampania display, w social mediach i na nośnikach reklamy zewnętrznej: digital OOH. Zaplanowano też dodatkowe aktywacje działania PR oraz współpracę z influencerami.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: „Daj z siebie 1,5%” - zachęca Fundacja Rak’n’Roll