"Mordka się cieszy" w nowej reklamie Żubra
Marka piwa Żubr (Kompania Piwowarska) po raz siódmy startuje z kampanią wspierającą zagrożone gatunki zwierząt, przekazując milion złotych na ich ochronę. Tegoroczne hasło brzmi: „Żubr wspiera zagrożone gatunki i mordka się cieszy”, a głównym bohaterem został bóbr – niedoceniany inżynier przyrody.

W ramach akcji zamiast wizerunku żubra na puszkach i butelkach piwa tej marki pojawią się wizerunki zagrożonych gatunków zwierząt. Tym razem do ich grona dołączył bóbr – zwierzę, którego działania siedliskotwórcze pozwalają na zaliczenie go do tak zwanych gatunków kluczowych, czyli warunkujących istnienie innych gatunków i niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania całego ekosystemu.
– Marka Żubr od lat wspiera działania, które realnie wpływają na ochronę zagrożonych gatunków oraz cennych przyrodniczo obszarów Polski. Bóbr, choć często postrzegany jako szkodnik, w rzeczywistości jest zwierzęciem niezwykle istotnym dla naszego środowiska. Tegoroczna kampania to przypomnienie, że wsparcie zagrożonych gatunków zwierząt może wywołać uśmiech. I to nie tylko na mordce bobra – mówi Jacek Grabarczyk, brand director marki Żubr.
Zobacz też: Żubr rusza z największą kampanią
Współpraca z Piotrem Szumowskim
Jednym z celów kampanii jest przedstawienie bobra jako kluczowego sojusznika przyrody. Bobry wpływają korzystnie na retencję wody, tworzą siedliska dla wielu gatunków i zwiększają odporność ekosystemów na zmiany klimatyczne.
W tym roku kampania zyskała także dodatkowy humorystyczny wymiar – marka Żubr nawiązała współpracę z Piotrem Szumowskim i Stand-up Polska, która obejmuje specjalne materiały inspirowane światem puszczy i bobrów.
W ramach kampanii marka przygotowała cztery spoty telewizyjne oraz dedykowane materiały digital i BTL, w których główną rolę odgrywają zagrożone gatunki – bóbr, ryś, wilk i niedźwiedź. Wiodącym materiałem pozostaje spot z bobrem, który z radością reaguje na pojawienie się Żubra – opiekuna puszczy i sprzymierzeńca zwierząt.
Tegoroczna kampania Żubra jest obecna w telewizji i mediach społecznościowych. Za działania PR i digital odpowiada Agencja Huta 19 im. Joachima Fersengelda, za planowanie i zakup mediów – agencja mediowa Zenith, za idee i strategie oraz kreację spotu – PZL, produkcją spotów zajęło się – Papaya Films, Moon Films oraz OTO film, postprodukcją– Platige Image, a udźwiękowieniem – Juice.
Dołącz do dyskusji: "Mordka się cieszy" w nowej reklamie Żubra