Coca-Cola HBC Polska kampanią podsumowuje wyniki ESG
Firma Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie, producent i dystrybutor m.in. Coca-Coli wystartowała z kampanią podsumowującą najnowsze wyniki ESG. Zwraca w niej m.in. uwagę na to, że emituje 37 proc. mniej CO2.

W ostatnim podsumowaniu „Zrównoważony wpływ” Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie udowadnia, że skala prowadzonej działalności idzie w parze z odpowiedzialnością. By tę historię opowiedzieć, firma przygotowała serię animacji, które przybliżą konsumentom cały proces – etap za etapem, butelka po butelce.
– Zmniejszenie śladu węglowego o 37 proc. w całym łańcuchu wartości w ciągu siedmiu lat to efekt wspólnych działań całego naszego zespołu, naszych partnerów i dostawców. Sam cel Grupy Coca-Cola HBC - NetZeroBy40, choć naukowo uzasadniony, jest bardzo ambitny, więc jego realizacja wymaga dobrego planu i konsekwencji w realizacji. Szczególnie, że jako region rośniemy – dostarczamy na rynek coraz więcej napojów, a nasz zakład w Radzyminie jest dziś największym pod kątem wielkości produkcji w całej Grupie Coca-Cola HBC, działającej w 29 krajach. To nie tylko pozytywnie wpływa na lokalne gospodarki, ale także zobowiązuje do działań w kontekście wpływu środowiskowego. Dlatego tym bardziej cieszy mnie fakt, że zgodnie z planem wdrażamy inicjatywy wspierające redukcję emisji - komentuje Ruža Tomić-Fontana, dyrektorka generalna Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie.
Bardziej zrównoważone opakowania
Coca-Cola HBC podejmuje zdecydowane działania, aby ograniczyć wpływ opakowań na środowisko. Firma optymalizuje swoje puszki, butelki, etykiety i nakrętki tak, by redukować użycie tworzyw sztucznych. Dziś każde opakowanie po napojach z portfolio firmy nadaje się do recyklingu. W 2024 roku Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie zredukowała ilość folii opakowaniowej łącznie o 123 tony.
Firma działa także w innych kluczowych obszarach zrównoważonego rozwoju, np. w obszarze zarządzania zasobami wodnymi (zużycie wody miejskiej zmniejszono o 54 proc.
By zaprezentować tak szeroki wachlarz realizowanych inicjatyw, firma zebrała dane w tradycyjnej formie skondensowanego dokumentu „Zrównoważony wpływ. Kluczowe wyniki ESG 2024 Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie”, a także stworzyła cykl dynamicznych animacji.
Filmy mają odkrywać kolejne etapy procesu: od pozyskiwania surowców i wyboru dostawców, przez produkcję i dystrybucję, po współpracę z punktami sprzedaży. Seria animacji została stworzona z myślą o użytkownikach mediów społecznościowych w Polsce, na Litwie, Łotwie i w Estonii – głównie na platformach LinkedIn i Facebook. Równolegle zaplanowano działania skierowane do klientów i pracowników firmy w całym regionie.
Dołącz do dyskusji: Coca-Cola HBC Polska kampanią podsumowuje wyniki ESG