Odchodzi szef giganta marketingowego. Po trzech dekadach pracy
Mark Read, CEO holdingu reklamowego WPP, do którego należą m.in. takie agencje jak WPP Media (Mindshare, Wavemaker, EssenceMediacom), Ogilvy, Grey, VML ustąpi z zajmowanego stanowiska z końcem tego roku. W firmie pracował 30 lat.

W wydanym właśnie oświadczeniu WPP poinformowało, że po 30 latach pracy w firmie, z czego ostatnie siedem na stanowisku dyrektora generalnego, Mark Read ustąpi z zajmowanego stanowiska i z zarządu firmy 31 grudnia. Napisano w nim, że Read "zdecydował, że nadszedł czas, aby przekazał władzę nowemu liderowi".
– W imieniu zarządu chciałbym podziękować Markowi za jego wkład nie tylko jako dyrektora generalnego, ale przez ponad 30 lat przewodzenia i służby dla firmy. W tym czasie Mark odegrał kluczową rolę w przekształceniu firmy w światowego lidera w dziedzinie nowoczesnych usług marketingowych, z głębokimi możliwościami w zakresie sztucznej inteligencji, danych i technologii, globalną obecnością i niezrównanym talentem kreatywnym, co dobrze przygotowuje WPP do długoterminowego sukcesu – powiedział Philip Jansen, przewodniczący WPP.
– WPP to niesamowita firma z ponad 100 000 utalentowanych i kreatywnych osób, wspaniałymi klientami i partnerami oraz niezrównaną obecnością na całym świecie. To był ogromny zaszczyt pełnić funkcję jej dyrektora generalnego przez ostatnie siedem lat. Kiedy objąłem tę rolę, naszą misją było zbudowanie prostszego i silniejszego biznesu oraz wprowadzenie struktury i nowa energia za naszą kreatywnością i wydajnością, napędzana przez wiodącą na świecie technologię. Jestem dumny, że nasze zespoły w całej firmie dostarczyły to wyjątkowo dobrze. Nasi klienci oceniają nas dziś wyżej niż kiedykolwiek wcześniej, teraz współpracujemy z czterema z pięciu najcenniejszych firm na świecie, a nasze przychody z naszymi największymi klientami stale rosną – skomentował tę decyzję Mark Read.
– Po siedmiu latach na tym stanowisku i z fundamentami na rzecz dalszego sukcesu WPP uważam, że nadszedł właściwy czas, aby przekazać kierownictwo tej niesamowitej firmy. Jestem podekscytowany odkrywaniem kolejnego rozdziału w moim życiu i mogę tylko podziękować wszystkim wspaniałym ludziom, z którymi miałem szczęście pracować przez ostatnie 30 lat i którzy umożliwili nam ogromny postęp, jaki wspólnie osiągnęliśmy. Chciałbym również podziękować Philowi i reszcie zarządu za ich stałe wsparcie dla mnie i szerszego zespołu kierowniczego, i nie mogę się doczekać, aby wesprzeć ich w przejściu na mojego następcę w nadchodzących miesiącach – dodał.
Trudny czas
Mark Read został dyrektorem generalnym WPP we wrześniu 2018 r. po nagłym odejściu swojego poprzednika, Sir Martina Sorrella.
Czas, w którym kierował firmą, został zdominowany przez transformację biznesową, taką jak pojawienie się oferty sztucznej inteligencji, WPP Open, oraz konsolidacja i rebranding wielu znanych marek agencyjnych, ostatnio GroupM.
Jednak w ostatnich miesiącach Read musiał walczyć z nawałnicą brutalnych nagłówków o rozczarowujących przychodach firmy, niepokojach pracowniczych związanych z jego polityką powrotu do biur i utracie statusu czołowej spółki holdingowej na rzecz francuskiego rywala Publicis Groupe.
Mark Read nie ujawnił dalszych planów zawodowych. W WPP rozpoczęły się poszukiwania jego następcy.
Dołącz do dyskusji: Odchodzi szef giganta marketingowego. Po trzech dekadach pracy