Marquard Media Polska przenosi dystrybucję pism do Ringier Axel Springer Polska
W ramach podpisanej właśnie umowy wszystkie tytuły prasowe wydawnictwa Marquard Media Polska będą od teraz dystrybuowane przez Ringier Axel Springer Polska. Marquard likwiduje własny dział dystrybucji.

Ringier Axel Springer Polska będzie odpowiadać za dystrybucję wszystkich tytułów prasowych Marquarda („Harper’s Bazaar”, „Esquire”, „Playboy”, „Cosmopolitan”, „Shape”, „Joy”, „Voyage”, „CKM” i „Hot Moda”) oraz ich wydań specjalnych. Współpraca jest zaplanowana długoterminowo.
- Przeniesienie dystrybucji do RASP pozwoli nam sprawniej i bardziej optymalnie dystrybuować oraz promować nasze tytuły w punktach sprzedaży - tłumaczy Tomasz Gwiazda, wiceprezes i dyrektor finansowy Marquard Media Polska. - Przeniesienie wszystkich procesów trochę potrwa, ale nie chcemy precyzować, ile czasu dokładnie potrzeba - zaznacza.
Przedstawiciele obu wydawnictw podkreślają, że ich tytuły prasowe nie są bezpośrednimi konkurentami, co ułatwia współpracę.
Dotychczas dystrybucją pism Marquard Media Polska zajmował się wewnętrzny dział wydawnictwa. - Co zrozumiałe, w konsekwencji przeniesienia dystrybucji do RASP, zostanie bardzo ograniczony - informuje nas Tomasz Gwiazda. Konkretów o zwolnieniach wydawnictwo nie podaje. Szef działu Artur Grabowski w marcu br. przeszedł do Fratrii, gdzie objął funkcję dyrektora produkcji i dystrybucji.
Ringier Axel Springer Polska w związku z podjęciem tej współpracy nie przewiduje zmian w swoim dziale dystrybucji. - Dział świadczy usługi dla podmiotów zewnętrznych i jest do tego od dawna przygotowany. Posiadamy już optymalnie zorganizowaną strukturę, która zostanie wykorzystana również do realizacji usługi dla Marquard Media Polska - mówi nam Anna Marucha, rzeczniczka prasowa RASP.
W ub.r. osiem czasopism wydawanych przez Marquard Media Polska („Esquire” zadebiutował w marcu br.) sprzedało się w łącznej liczbie 4,33 mln egz. (zobacz szczegółowy ranking największych wydawców).

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 


Dołącz do dyskusji: Marquard Media Polska przenosi dystrybucję pism do Ringier Axel Springer Polska
Zastanawiam się - rok czy krócej?