MediaCom utrzymał obsługę mediową Playa
Sieć komórkowa Play zakończyła przetarg na planowanie i zakup mediów w 2020 roku. Operator zdecydował się kontynuować współpracę z dotychczasową agencją mediową - MediaCom Warszawa (GroupM/WPP).
Przetarg rozpoczął się w połowie 2019 roku i dotyczył obsługi mediowej w 2020 roku. Wzięło w nim udział 5 agencji. Ich nazw operator nie podaje.
Jak podaje spółka, wybrana agencja zaprezentowała kompleksową ofertę najtrafniej odpowiadającą na wyzwania stojące w najbliższym czasie przed Play. Zdaniem operatora MediaCom podczas przetargu wykazał się nie tylko najlepszą polityką kosztową, ale też potwierdził swoje umiejętności i kompetencje w zakresie badań wspierających strategię rozwoju spółki.
Przetarg prowadzony był przy wsparciu dwóch doradców - Media Strategy i Double Check.
Długoletnia współpraca
MediaCom zajmuje się planowaniem i zakupem mediów do kampanii Playa od końca 2010 roku. Wtedy agencja przejęła budżet operatora od domu mediowego Zenith (Publicis Media).
W kampaniach reklamowych Playa od początku 2013 roku występują celebryci – wśród nich m.in. Marcin Gortat, Anna Mucha, Małgorzata Socha, Ewa Farna, skoczkowie narciarscy i Sebastian Karpiel z zespołem Zakopower, Dawid Kwiatkowski, Kuba Wojewódzki.
W nowej, obecnej reklamie Play Barbara Kurdej-Szatan i Maciej Łagodziński tańczą, śpiewając przy tym piosenkę „Just the two of us” Billa Withersa. Kurdej-Szatan podkreśla, że w Play duety są najlepsze i płacą mniej. Kampania reklamuje, że w planie M taryfy Duet Play są dostępne smartfony Huawei P30 Lite (z dopłatą 50 zł miesięcznie) i Huawei Y6s (z dopłatą 10 zł) przy jednoczesnym podpisaniu umów przez dwóch klientów.
Za obsługę marketingową Play odpowiadają agencje Grandes Kochonos (kreacja reklam ATL) oraz Plej (reklamy BTL i internetowe) oraz MSL (public relations).
W trzecim kwartale ub.r. Play Communications osiągnął wzrost przychodów operacyjnych w skali roku o 5,2 proc. do 1,8 mld zł oraz 233,1 mln zł zysku netto (wobec 189,8 mln zł rok wcześniej). Na koniec września telekom miał 12,72 mln aktywnych klientów, w tym 9,11 mln abonentów. Wydatki marketingowe zwiększył o 29 proc. W grudniu P4, główna spółka zależna Play Communications, sprzedała siedmioletnie obligacje za 750 mln euro.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: MediaCom utrzymał obsługę mediową Playa