MediaCom Warszawa: przychody 16 proc. w górę, zysk zmalał o 4,8 mln zł
Wpływy agencji mediowej MediaCom Warszawa (należącej do koncernu WPP) w ub.r. zwiększyły się o 16 proc. do 841,58 mln zł. Natomiast przy wzroście kosztów operacyjnych o 17,1 proc. do 843,87 mln zł jej zysk netto skurczył się z 4,88 mln zł do 104,5 tys. zł. Zatrudnienie w firmie zmalało o 37 pracowników.

MediaCom Warszawa od kilku lat odpowiada za obsługę mediową m.in. Polpharmy, Play, Van Pur (z marką Łomża), Danone Polska, Herbapol i Mars.
Na początku ub.r. agencja wygrała przetarg na obsługę sieci sklepów Decathlon, a od jesieni 2020 roku pracuje dla marki nawozów Dr Green. W 2019 roku zaczęła obsługiwać m.in. Leroy Merlin, Discovery, ITM Polska, Adidas i Electronic Arts.
Natomiast jesienią ub.r. straciła, na rzecz MullenLowe Media Hub, obsługę marki biżuterii Yes.
Przychody krajowe MediaCom Warszawa zwiększyły się z 649,18 do 730,84 mln zł, a te z zagranicy - z 76,02 do 110,74 mln zł. W efekcie agencja z naddatkiem odrobiła spadek z 2020 roku związany z wybuchem epidemii, kiedy jej wpływy zmalały o 10,6 proc. z 809,46 mln zł.
W sprawozdaniu podkreśliła, że „rok 2021 przyniósł odbicie branży i powrót wydatków reklamowych klientów do poziomów sprzed pandemii”, a sama agencja „utrzymała kluczowych klientów i prowadziła aktywne działania w kierunku pozyskania nowych”.
Natomiast jej wpływy od innych firm z koncernu WPP w ub.r. wyniosły 27,79 mln zł (z czego 14,75 mln zł od GroupM, a 8,24 mln zł od Mediacom Holdings Limited), wobec 23,18 mln zł rok wcześniej.
Koszty 17 proc. w górę
Wydatki operacyjne MediaCom Warszawa poszły w górę o 17,1 proc. do 843,78 mln zł, z czego koszty usług obcych, czyli głównie zakupu powierzchni reklamowych dla klientów - z 682,78 do 804,96 mln zł.
Na wynagrodzenia agencja przeznaczyła w ub.r. 28,86 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - 6,42 mln zł, wobec odpowiednio 27,1 i 6,67 mln zł rok wcześniej.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Średnioroczne zatrudnienie w firmie zmalało z 264 do 227 pracowników. - Wynika to z dużej rotacji obrazującej odbicie branży i poszukiwaniu wykwalifikowanych pracowników zarówno przez konkurentów, jak i klientów Spółki - skomentowano w sprawozdaniu agencji.
Wyższy wzrost kosztów operacyjnych niż przychodów przełożył się na spadek wyniku sprzedażowego z 4,96 mln zł zysku do 2,2 mln zł straty.
Starcom i Value Media na czele domów mediowych w Polsce, Publicis Media przed GroupM wśród holdingów (ranking RECMA)Rentowność agencji poprawiły natomiast spadek pozostałych kosztów operacyjnych z 1,59 mln zł do 233,8 tys. zł, kosztów finansowych z 774,8 do 290,6 tys. zł oraz wzrost przychodów finansowych z 6,5 tys. zł do 1,04 mln zł.
MediaCom Warszawa zanotował 357,2 tys. zł straty operacyjnej (wobec 5,54 mln zł zysku w 2020 roku) i 104,5 tys. zł zysku netto (rok wcześniej zysk sięgnął 4,88 mln zł).
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: MediaCom Warszawa: przychody 16 proc. w górę, zysk zmalał o 4,8 mln zł