MediaCom Warszawa zanotował wzrost przychodów do 769,23 mln zł, 1,6 mln zł zysku
Wpływy sprzedażowe domu mediowego MediaCom Warszawa były w 2018 roku wyższe niż rok wcześniej o ok. 10 proc. Agencji udało się odrobić 7,66 mln zł straty z 2017 roku zamykając ub.r. zyskiem netto w kwocie 1,63 mln zł. Stało się tak mimo utraty jednego ze strategicznych klientów, jakim była Polpharma.

MediaCom osiągnął w 2018 roku przychody w wysokości 769,23 mln zł - o 68,39 mln zł wyższe niż w 2017 roku.
Na sprzedaży usług reklamowych agencja zarobiła 728,21 mln zł (wobec 664,03 mln zł rok wcześniej). 29,04 mln zł pochodziło ze sprzedaży usług pozostałych, a 11,98 mln zł – dzięki realizacji badań. W 2017 roku było to odpowiednio 25,07 mln zł i 11,75 mln zł.
Wpływy z usług na terenie Polski stanowiły 671,17 mln zł (wobec 617,97 mln zł rok wcześniej), a te świadczone za granicą przyniosły agencji 98,06 mln zł (wobec 82,87 mln zł rok wcześniej).
O 60,55 mln zł wzrosły koszty działalności operacyjnej – z 700,22 mln zł w 2017 roku do 760,77 mln zł w 2018 roku. Na usługi obce agencja wydała 723,39 mln zł (wobec 664,18 mln zł rok wcześniej), a na wynagrodzenia przeznaczyła 26,38 mln zł (wobec 25,57 mln zł przed rokiem).
Liczba zatrudnionych osób wzrosła o 14 osób, do 256 osób na umowach o pracę. Wszystkich osób pracujących dla agencji było 284.

Zmniejszył się zarząd MediaComu - z 2 do 1 osoby. Z funkcji prezesa zrezygnowała wiosną ub.r. Agnieszka Kosik, a zastąpił ją Jakub Kossut, dotychczasowy członek zarządu. Zmalało tym samo wynagrodzenie wypłacane członkom zarządu - z 1,58 mln zł do 763,3 tys. zł.
Agnieszka Kosik została szefową Facebooka w Polsce.
Zysk ze sprzedaży wzrósł rok do roku z 622,9 tys. zł do 8,46 mln zł w 2018 roku. Agencji udało się wypracować zysk netto w kwocie 1,63 mln zł – 2017 rok MediaCom zamknął stratą w wysokości 7,66 mln zł.
Pod koniec 2017 roku MediaCom nie obronił w przetargu obsługi mediowej jednego ze swoich strategicznych klientów – firmy farmaceutycznej Polpharma, co miało zapewne duże znaczenie dla wyników finansowych w 2018 roku. Klient wrócił do agencji po rocznej przerwie – po roku współpracy z Vizeum (Dentsu Aegis Network) zdecydował się ponownie na wybór MediaComu, z którym pracuje od początku 2019 roku.
W sprawozdaniu złożonym w KRS spółka informuje, że zrealizowała swoje założenia biznesowe dzięki efektywności w pozyskiwaniu nowych klientów i wprowadzaniu nowych rozwiązań produktowych.
Obecnie agencja broni obsługi mediowej sieci komórkowej Play. Współpracę z agencją rozpoczyna też TVN Discovery Polska.
Na początku tego roku MediaCom przejął od OMD obsługę budżetu mediowego Horteksu, ale też niemal w tym samym czasie stracił obsługę banku Pekao – na rzecz FullSix Media. Pod koniec ub.r. agencja straciła też obsługę firmy Bayer – na rzecz Media Data Mind.
MediaCom podnosi swoją konkurencyjność poprzez wdrażanie nowych produktów i rozwiązań dla klientów. Jak podano w sprawozdaniu, szczególne sukcesy na tym polu odnosi dział badań agencji, którego projekty cieszą się popularnością wśród klientów nie tylko w Polsce, ale też na rynkach zagranicznych.
Spółka, chcąc zmniejszyć skutki charakterystycznej dla rynku reklamowego sezonowości sprzedaży stara się negocjować dla części swoich kontraktów stałe wynagrodzenie prowizyjne.
Za istotne rodzaje ryzyka finansowego w prowadzonej przez MediaCom działalności, zarząd agencji uznaje przede wszystkim ryzyko kredytowe. Jak podaje, poziom przychodów uzyskiwanych przez domy mediowe jest relatywnie niski w stosunku do kosztu zakupu przestrzeni i czasu w mediach (średnia uzyskiwana prowizja to 1-3 proc. w wartości zakupionych mediów), dlatego szczególna uwaga zwracana jest na kwestię wiarygodności kredytowej klientów. Dlatego MediaCom ubezpiecza należności handlowe swoich klientów.
W kolejnych miesiącach agencja chce się rozwijać poprzez pozyskiwanie kolejnych klientów,oraz rozszerzanie zakresu oferowanych usług, w szczególności o usługi w zakresie badań rynkowych i digital.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: MediaCom Warszawa zanotował wzrost przychodów do 769,23 mln zł, 1,6 mln zł zysku
Pogadaj za audytorem, zapewne wytłumaczy ci, że kasa leje się na lewo i prawo strumieniami. A powie to wsiadając do nowego samochodu za 400 tys., na który zarobił odpowiedzialną pracą polegającą na porównywaniu rabatów w 20 tabelkach i zachęcając do "można taniej, obniżmy prowizję".