Mniej Internautów w Polsce
Z internetu korzysta 28,2 proc. Polaków w wieku od 15 do 75 lat - wynika z najnowszych badań NetTrack.
W poprzednim badaniu 28,3% osób zadeklarowało, że korzysta z internetu co najmniej raz w miesiącu.
Ponad połowa spośród użytkowników internetu (50,7 proc.) korzysta z internetu codziennie lub prawie codziennie, a 24,8 proc. kilka razy w tygodniu. Raz na tydzień korzysta z internetu 13,5 proc. badanych.
| Od jak dawna korzystasz z internetu? | |
| od 1 miesiąca | 0,9% |
| od 2-3 miesięcy | 2,3% |
| od 4-6 miesięcy | 6,6% |
| od 7-12 miesięcy | 13,1% |
| powyżej 1 roku do 2 lat | 19,1% |
| powyżej 2 lat do 3 lat | 18,6% |
| powyżej 3 lat do 5 lat | 23,7% |
| powyżej 5 lat | 12,0% |
| trudno powiedzieć | 3,6% |
| Jak często korzystasz z internetu? | |
| codziennie lub prawie codziennie | 50,7% |
| kilka razy w tygodniu | 24,8% |
| raz na tydzień | 13,5% |
| kilka razy w miesiącu | 7,3% |
| raz na miesiąc | 2,5% |
| rzadziej niż raz na miesiąc | 1,2% |
Z badania wynika, że Polacy najczęściej korzystają z internetu w domu (65,3 proc.), w pracy (22,6 proc.) oraz na uczelni lub w szkole (21,8 proc.).
| Gdzie korzystasz z internetu | |
| w domu | 65,3% |
| w pracy | 22,6% |
| w szkole / na uczelni | 21,8% |
| u znajomych | 14,5% |
| w kawiarni internetowej, sklepie komputerowym | 11,2% |
| w innym miejscu | 1,2% |
Najpopularniejszą stroną internetową w Polsce jest portal Onet.pl, który 73,8 proc. badanych odwiedziło przynajmniej raz w ciągu ostatniego miesiąca.
| Którą stronę internetową odwiedził w ciągu miesiąca? | |
| ONET (www.onet.pl) | 73,8% |
| WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) | 62,0% |
| GOOGLE (www.google.pl) | 56,6% |
| GADU-GADU (www.gadugadu.pl) | 42,5% |
| INTERIA.PL (www.interia.pl) | 42,3% |
| ALLEGRO (www.allegro.pl) | 37,2% |
| IDEA (www.idea.pl) | 19,6% |
| PORTAL GAZETA (www.gazeta.pl) | 16,7% |
| PORTAL O2 (www.o2.pl) | 16,6% |
| ERA (www.era.pl) | 13,6% |
Kolejnymi pod względem popularności stronami internetowymi w Polsce są: Wirtualna Polska (62 proc. osób odwiedziło ją w ciągu ostatniego miesiąca), Google.pl (56,6 proc.), Gadu-Gadu (42,5 proc.), Interia.pl (42,3 proc.), Allegro.pl (37,2 proc.), Idea.pl (19,6 proc.).
| Znajomość spontaniczna | |
| ONET (www.onet.pl) | 79,1% |
| WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) | 70,1% |
| INTERIA.PL (www.interia.pl) | 49,8% |
| GOOGLE (www.google.pl) | 45,1% |
| GADU-GADU (www.gadugadu.pl) | 33,7% |
| ALLEGRO (www.allegro.pl) | 28,5% |
| O2 (www.o2.pl) | 16,1% |
| PORTAL GAZETA (www.gazeta.pl) | 13,8% |
| IDEA (www.idea.pl) | 11,2% |
| KOMPUTER ŚWIAT (www.komputerswiat.pl) | 9,5% |
Badanie przeprowadzono między marcem a majem 2005 roku przez firmę SMG/KRC.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 

Dołącz do dyskusji: Mniej Internautów w Polsce