Money.pl na czele serwisów biznesowo-prawnych, Bankier.pl i Business Insider przyciągają najbardziej (TOP10)
Wśród serwisów o tematyce biznesowej i prawnej najwięcej użytkowników i odsłon ma Money.pl, natomiast najdłuższy średni czas korzystania przez odwiedzających notują Bankier.pl i Business Insider Polska. W skali miesiąca spore wzrosty wyników zanotowały Business Insider Polska i Biznesinfo.pl.
W listopadzie br. Money.pl (Grupa Wirtualna Polska) odwiedziło 6,9 mln użytkowników (czyli 24,48 proc. wszystkich polskich internautów). Wykonali na stronie 55,53 mln odsłon, a każdy spędził tam przeciętnie 10 minut i 20 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Business Insider Polska (Ringier Axel Springer Polska) zanotował 5,26 mln odwiedzających, 35,63 mln odsłon oraz 14 minut i 14 sekund średniego czasu korzystania, a sekcja Finanse na WP.pl miała 4,83 mln użytkowników, 31,85 mln odsłon oraz 9 minut i 34 sekundy przeciętnego czasu korzystania.
Wyższe statystyki odsłon i czasu korzystania od obu tych witryn osiągnął Bankier.pl (Bonnier Business Polska). 2,55 mln internautów wygenerowało na stronie 42,18 mln odsłon oraz spędziło średnio po 15 minut i 56 sekund.
28,2 mln internautów w Polsce. Facebook przed Wirtualną Polską, Allegro wyprzedziło Onet i WP.pl (Gemius/PBI z listopada)
W zestawieniu jest kilka serwisów wydawców prasowo-internetowych. Portal „Rzeczpospolitej” Rp.pl (Gremi Media) miał 4,28 mln odwiedzających, 19,59 mln odsłon oraz 3 minuty i 43 sekundy przeciętnego czasu korzystania. Na Infor.pl, należącym do Infor Biznes (to wydawca „Dziennika Gazety Prawnej”), 3,91 mln internautów wykonało 15,43 mln odsłon oraz spędziło przeciętnie po 4 minuty i 20 sekund, a Gazetaprawna.pl (też Infor Biznes) zanotowała 2,78 mln użytkowników, 8,44 mln odsłon oraz 2 minuty i 18 sekund średniego czasu.
Dział Next na Gazeta.pl (Agora) miał 2,91 mln odwiedzających, 13,17 mln odsłon oraz 6 minut i 16 sekund przeciętnego czasu korzystania, a Poradnikprzedsiebiorcy.pl - 2,73 mln użytkowników, 7 mln odsłon oraz 2 minuty i 52 sekundy średniego czasu korzystania.
W rankingu znalazł się też Biznesinfo.pl uruchomiony w br. przez Grupę Iberion, wydawcę m.in. Pikio.pl i Lelum.pl. W listopadzie witrynę odwiedziło 2,31 mln internautów, wykonując 12,9 mln odsłon oraz spędzając przeciętnie po 4 minuty i 24 sekundy.

W porównaniu z październikiem Money.pl w kategorii biznesowo-prawnej zanotował spadek o 51,5 tys. użytkowników, 6,85 mln odsłon oraz minutę i 10 sekund przeciętnego czasu korzystania (to odpowiednio 0,7, 11 i 10,1 proc. w dół).
Więcej pod względem zasięgu straciły Rp.pl i Infor.pl. Pierwszy serwis zanotował spadek o 336,7 tys. użytkowników (7,3 proc.), 2,4 mln odsłon (10,9 proc.) i 15 sekund średniego czasu spędzonego przez internautę (6,3 proc.), a drugi - o 297,4 tys. odwiedzających (7,1 proc.) i 1,28 mln odsłon (7,6 proc.) przy niewielkim wydłużeniu się przeciętnego czasu korzystania.
Za to Business Insider Polska zyskał 218,1 tys. użytkowników, 4,92 mln odsłon oraz minutę i 42 sekundy średniego czasu korzystania (odpowiednio 4,3, 16 i 13 proc.). Procentowo jeszcze mocniej w górę poszły statystyki Biznesinfo.pl - o 608,9 tys. odwiedzających (35,8 proc.) i 2,34 mln odsłon (22,2 proc.).
Newsletter




Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Money.pl na czele serwisów biznesowo-prawnych, Bankier.pl i Business Insider przyciągają najbardziej (TOP10)