Czołowa polska użytkowniczka Musical.ly ma 3,6 mln fanów
Kinga Sawczuk z liczbą 3,6 mln fanów jest najpopularniejszą użytkowniczką aplikacji Musical.ly w Polsce - wynika z danych agencji influencer marketingu Hash.fm.

Co to jest Musical.ly?
Musical.ly to chińska aplikacja rozrywkowa na urządzenia mobilne, powstała w 2014 roku. Pozwala na szybkie i proste tworzenie treści wideo o długości od 15 sekund do 5 minut, zmiksowanych z muzyką. Efektem pracy użytkownik aplikacji (tzw. muser) może podzielić się ze znajomymi za pośrednictwem różnych kanałów social media. Z aplikacji korzysta obecnie 240 milionów użytkowników na całym świecie. Poza Chinami Musical.ly zdobywa popularność w USA, Kanadzie, Indiach oraz Europie - w szczególności w Niemczech i Włoszech. W 2017 roku aplikację przejął Bytedance.
- Mówiąc o Musical.ly powinniśmy wyobrazić sobie hybrydę Snapchata ze Spotify wraz z potężnym narzędziem do montażu i platformą społecznościową zamkniętą w smartfonie - komentuje Konrad Traczyk, założyciel i CEO Hash.fm.
Podstawowe wartości zaangażowania treści zlicza się po liczbie polubień, komentarzy czy wyświetleń (te ostatnie dostępne jedynie w podglądzie dla autora filmu).
Musical.ly - top użytkownicy
W Polsce czołówkę użytkowników platformy tworzą Kinga Sawczuk (3,6 mln fanów), Dominik Rupiński (1,3 mln fanów) i Lena Kociszewska (1,2 mln fanów). Na świecie najważniejszymi muserami są LisaandLena (29,6 mln obserwatorów), Baby Ariel (27,2 mln fanów) oraz Loren Gray (26,8 mln followersów).


70 proc. korzystających z Musical.ly to kobiety, a 30 proc. mężczyźni. Aż 65 proc. użytkowników platformy ma od 13 do 21 lat. Co czwarta osoba korzystająca z aplikacji aktywnie tworzy treści (tzw. musicale), a nie tylko je ogląda. Każdego dnia powstaje 15 milionów nowych musicali.
Raport agencji Hash.fm powstał dzięki analizie danych z okresu od października 2017 do maja 2018 roku.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Czołowa polska użytkowniczka Musical.ly ma 3,6 mln fanów