Kolejny producent rezygnuje ze sprzedaży musztardy rosyjskiej
Firma McCormick Polska, właściciel popularnej marki Kamis, także przestanie wytwarzać produkt pod nazwą musztarda rosyjska - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Wcześniej podobną decyzję podjęły jego konkurenci.
- W McCormick Polska podjęliśmy decyzję o zmianie nazwy musztardy rosyjskiej - mówi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Dorosz z agencji Greatminds, obsługującej właściciela marki Kamis.
- Nowy produkt powinien pojawić się w sklepach w ciągu kilku najbliższych miesięcy. O szczegółach takich jak nowa nazwa oraz konkretna data będziemy informować na bieżąco - dodaje.
Dorosz przypomina, że firma McCormick zadecydowała o wstrzymaniu swojej działalności w Rosji i nie wytwarza już produktów na rynek rosyjski.
Musztarda rosyjska to nazwa, która wzięła się z tradycji. Ten produkt charakteryzuje się intensywnym ostrym smakiem, uzyskanym z połączenia dwóch gatunków gorczyc i jest inspirowany kuchnią rosyjską.
Jak informowaliśmy w czwartek również Prymat zdecydował, że produkowana przez niego musztarda rosyjska będzie teraz sprzedawana jako musztarda bardzo ostra. Produkt z nową etykietą już został wyprodukowany i dociera do sklepów w całej Polsce.
Pod koniec marca również WSP "Społem" Kielce, producent słynnego Majonezu Kieleckiego zmieniła nazwę swojej musztardy rosyjskiej na musztardę ostrą. - Musztarda Kielecka ostra pojawi się na półkach sklepowych lada moment. Jesteśmy w trakcie wprowadzania produktu na rynek - mówi nam Agata Ciuruś z WSP "Społem" Kielce.
Słowo rosyjski odstrasza konsumentów
- Ludzie nie wybierali produktów ze słowem "rosyjski" w nazwie. Firma zareagowała na spadek sprzedaży. To bardzo krzepiąca informacja, która pokazuje, że bojkoty marek działają - tak o bojkocie mówił nam Michał Raszka, ekspert z zakresu marketingu i członek zarządu Grupa PRC Holding.
Kilka dni po rozpoczęciu inwazji militarnej Rosji na Ukrainę rosyjskie produkty wycofały ze swoich ofert czołowe sieci sklepów spożywczych, m.in. Biedronka, Lidl, Żabka, Kaufland, Carrefour i Aldi.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Kolejny producent rezygnuje ze sprzedaży musztardy rosyjskiej