Nasza Klasa rusza z iNKubatorem dla start-upowców
Nasza Klasa, właściciel serwisu społecznościowego NK.pl, rozpoczyna program iNKubator skierowany do twórców nowych projektów internetowych i technologicznych. Oferuje im wsparcie merytoryczne, marketingowe i finansowe.
Do iNKubatora może zgłosić się każda osoba prowadząca lub zamierzająca stworzyć nowy projekt związany z internetem i nowymi technologiami, przesyłając swój pomysł na stronie inkubator.nk.pl. Jeśli zgłoszenie zostanie zweryfikowane pozytywnie przez grono ekspertów, trafia do miesięcznej preinkubacji. W tym czasie autor start-upu otrzymuje wskazówki, jak zaprezentować swój pomysł przed inwestorem. Takich rad będą udzielać mentorzy iNKubatora, m.in. Maciej Popowicz (pomysłodawca, jeden z założycieli i pierwszy prezes Naszej Klasy), Michał Sadowski (prezes zarządu Brand24), Łukasz Szymula (country manager TradeDoubler), dr Dariusz Tworzydło (prezes zarządu Exacto PR), Rafał Brzoska (prezes, założyciel i współwłaściciel spółek z Grupy Integer.pl), Maciej Budzich (autor bloga mediafun.pl), Jacek Jankowski (VP games & products w Hypnotized), Przemek Pluta (Przemek Pluta, regional manager PayPala na Europę Środkową i Wschodnią) i Marcin Szałek (założyciel CityDeal.pl i były szef Groupon.pl).
Jeżeli po takim przygotowaniu start-upowiec przekona Naszą Klasę do zainwestowania w jego projekt, będzie przez rok otrzymać od niej różnorakie wsparcie. Obejmie ono przede wszystkim dofinansowanie mogące wynieść do 230 tys. zł, dostęp do przestrzeni biurowej i infrastruktury IT spółki oraz możliwość bezpłatnego zrealizowania kampanii reklamowej w portalu NK.pl.
W zamian Nasza Klasa przejmie 20 proc. udziałów w projekcie wycenionych na 40 tys. zł. W ramach tej inicjatywy firma chce znaleźć co najmniej 3-4 projekty, które będzie wspierać przez rok.
Spółka zdecydowała się uruchomić iNKubator, ponieważ sama w początkowej fazie swojego działania skorzystała z pomocy inwestorów. Kiedy bowiem jesienią 2006 roku czterech studentów z Wrocławia, m.in. Maciej Popowicz, uruchomiło serwis Nasza-klasa.pl, zainteresowanie nim ze strony internautów było tak duże, że witryna nie mogła przyjąć wszystkich użytkowników. Popularność zyskał wtedy tzw. Pan Gąbka - grafika informująca o przeciążeniu strony. Jednak twórcom udało się uzyskać dofinansowanie od braci Samwer, dzięki czemu mogli kupić potrzebne serwery.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Nasza Klasa rusza z iNKubatorem dla start-upowców