SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Netflix i Disney+ tracą polskich użytkowników. Kilka platform zanotowało wzrosty

W kwietniu 2025 roku Netflix, Max i Disney+ miesiąc do miesiąca zanotowały spore spadku udziału w polskim rynku streamingowym. Mocno w górę poszły zaś wyniki CDA Premium i Pilot WP.

Fot. Unsplash Fot. Unsplash

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w kwietniu 2025 roku Netfliksa na komputerach, smartfonach i tabletach (Mediapanel nie obejmuje ruchu na smart TV) odwiedziło 9,75 mln polskich internautów, co dało 32,83 proc. zasięgu. Każdy spędził na platformie średnio 5 godzin, 55 minut i 37, dzięki czemu jej udział w łącznym czasie korzystania z witryn ze streamingiem wideo wyniósł 45,12 proc.

W tej ostatnie statystyce, obecnej w Mediapanelu od maja 2023 roku, Netflix od kilku miesięcy nie notuje już ok. 50 proc. Jak opisywaliśmy, w listopadzie 2024 roku jego wynik wyniósł już tylko 46,15 proc., o 2,94 pkt proc. mniej niż rok wcześniej.

Mimo to Netflix ma ponad czterokrotnie wyższy udział niż zajmujący drugą pozycję Max (TVN Warner Bros. Discovery), który w kwietniu br. przyciągnął 3,88 mln polskich internautów (13,08 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 3 godziny, 34 minuty i 11 sekund, co dało 10,82 proc. udziału w całkowitym czasie korzystania ze streamingu.

TVP VOD przed platformami Polsatu i Canal+

Na ponad trzy godziny każdego odwiedzającego przyciągnęły jeszcze dwie platformy. TVP VOD odwiedziło 2,55 mln internautów (8,59 proc. zasięgu), spędzając średnio po 3 godziny, 59 minut 11 sekund, co dało 7,94 proc. udziału w całkowitym czasie korzystania ze streamingu. Natomiast Player (TVN Warner Bros. Discovery) miał 1,95 mln użytkowników, 6,55 proc. zasięgu, 3 godziny, 2 minuty i 17 sekund przeciętnego czasu oraz 4,62 proc. udziału w łącznym czasie.

Z kolei na Canal+ online zajrzało 2,74 mln internautów (9,24 proc. zasięgu), spędzając średnio po 2 godziny, 20 minut i 58 sekund. Przełożyło się to na 5,03 proc. udziału w całkowitym czasie. Polsat Box Go odwiedziło zaś 1,76 mln użytkowników (5,94 proc. zasięgu), z których każdy przebywał tam przeciętnie 2 godziny, 34 minuty i 29 sekund, co przełożyło się na 3,55 proc. udziału.

Oprócz Netfliksa i Maksa w rankingu jest jeszcze jedna globalna platforma – Disney+, który przyciągnął 3,32 mln internautów (10,89 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 2 godziny, 36 minut i 58 sekund, co dało 5,06 proc. udziału w całkowitym czasie.

Ostatnie pozycje zajmują zaś platformy polskich wydawców internetowych. CDA Premium zanotowało 1,14 mln odwiedzających, 3 godziny, 16 minut i 29 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 2,93 proc. udziału w całkowitym czasie korzystania, zaś Pilot WP – 1,5 mln użytkowników, 2 godziny, 2 minuty i 37 sekund średniego czasu oraz 2,39 proc. udziału.

Powyższe dane dotyczą liczby użytkowników, a nie subskrybentów poszczególnych platform. Te drugie statystyki dla polskiego rynku regularnie publikuje jedynie właściciel CDA Premium. Jak niedawno opisywaliśmy, na koniec marca br. platforma miała sprzedanych ponad 380 tys. subskrypcji swojej głównej usługi, a funkcjonująca na niej opcja CDA TV – ponad 350 tys.

W porównaniu do marca br. Netflix stracił 1,04 mln polskich użytkowników (to 9,6 proc. w dół), a średni czas spędzony przez każdego skrócił się o 7 minut i 32 sekundy (2,1 proc.). Przełożyło się na spadek udziału platformy w łącznym czasie korzystania ze streamingu wideo o 0,78 pkt proc. (1,7 proc.).

Max stracił zaś 185,7 tys. odwiedzających (4,5 proc.), 29 minut i 19 sekund przeciętnego czasu korzystania (12 proc.) oraz 0,79 pkt proc. udziału (6,8 proc.), zaś Disney+ – 2,09 mln użytkowników (39,2 proc.) i 0,68 pkt proc. zasięgu (9,3 proc.) przy wzroście średniego czasu o 40 minut i 8 sekund (34,3 proc.).

Za to TVP VOD mimo niewielkich spadków (o 146,6 tys. internautów, czyli 5,4 proc. oraz 4 minuty i 18 sekund przeciętnego czasu korzystania, a więc 1,8 proc.) osiągnęła wzrost udziału o 0,25 pkt proc. (3,2 proc.). Udział Prime Video zwiększył się o 0,25 pkt proc. (5,2 proc.), a Canal+ online – o 0,29 pkt proc. (6,1 proc.).

Większe udziały CDA Premium i Pilot WP

Jeszcze więcej zyskały dwie ostatnie witryny w rankingu. Na CDA Premium liczba internautów zmalała o 132,8 tys. (10,4 proc.), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o godzinę, 17 minut i 57 sekund (65,8 proc.), co dało wzrost udziału o 1,16 pkt proc. (65,5 proc.). Natomiast Pilot WP przy spadku liczby odwiedzających o 92 tys. (5,8 proc.) i spadku przeciętnego czasu korzystania o 38 minut i 15 sekund (45,3 proc.) osiągnął wzrost udziału o 0,82 pkt proc. (52,2 proc.).

Dołącz do dyskusji: Netflix i Disney+ tracą polskich użytkowników. Kilka platform zanotowało wzrosty

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Neo
Disney+ jest wart 5 złotych za miesiąc
14 2
odpowiedź
User
Klara
Bardzo im dobrze. Mają za to blokowanie kont, bo nie da się udostępnić rodzinie.
A tak wcześniej ten cały Sretflix tak szumnie reklamował, aby się dzielić kontami ze znajomymi, a później to zablokował. Dobrze im tak hipokrytom je.....
7 1
odpowiedź
User
Były Leming
Disney+ jest wart 5 złotych za miesiąc
Ja mam w promocji za 8 złotych i nie narzekam.
0 1
odpowiedź