Netia podniosła ceny. Zwiększy budżet reklamowy w 2020 roku
Firma telekomunikacyjny Netia (Grupa Cyfrowy Polsat) podniosła ceny pakietów i usług telewizyjnych. - Stawiamy na walkę o klientów nie ceną, ale jakością oferowanych pakietów - mówi Tomasz Dakowski, członek zarządu Netii odpowiedzialny za segment B2C. Właśnie ruszyła kampania reklamowa, promująca nową ofertę. Akcję przygotowały Scholz & Friends Warszawa i Vizeum.

Netia podsumowała rok 2019 w segmencie B2C. W ubiegłym roku operator zainwestował w kanały obsługi klienta oraz rozwinął możliwości utrzymania klienta. - To nie są kroki spektakularne rynkowo, ale są kluczowym fundamentem w poprawianiu satysfakcji naszych klientów - mówił na piątkowym spotkaniu z dziennikarzami Tomasz Dakowski, członek zarządu Netii odpowiedzialny za segment B2C.
Pytany o przejęcia sieci po fuzji Vectry i Multimedia Polska, przedstawiciel Netii odpowiedział, że firma "analizuje z zainteresowaniem" takie opcje oraz "nie wyklucza zainteresowania" sieciami już wybudowanymi.
Operator od 2016 roku modernizuje swoją sieć tak, by w zasięgu światłowodu znalazło się 2,5 mln gospodarstw domowych. Proces ten powinien się zakończyć do połowy przyszłego roku - zdradził Tomasz Dakowski, dodając, że najtrudniejszy etap operator ma już za sobą. Obecnie w zasięgu światłowodu Netii (łącza o przepustowości 1 Gb/s) jest 1,4 mln gospodarstw domowych.
Netia chce konsekwentnie budować zasięg swojej sieci światłowodowej obok nowych inwestycji deweloperskich w największych miastach, ostatnio np. w Krakowie.
W strategii B2C Netia rozważa także wejście w segment sprzedaży telefonów komórkowych. Operator na razie analizuje możliwości w tym zakresie.
Wyższe ceny
W tym roku Netia chce uczynić ofertę podstawową - której cena wzrosła o 10 zł do 60 złotych miesięcznie - flagową. Klient dostaje w niej internet 300 Mb/s z telewizją na Start (94 kanały w tym 51 w HD). W tym pakiecie bez dodatkowych opłat otrzymuje Bezpieczny internet oraz GigaNagrywarkę Standard. Opcjonalnie, za 10 zł miesięcznie, może dokupić dostęp do HBO GO.
- Za niewiele większe pieniądze chcemy tej wartości dodawać więcej - skomentował Tomasz Dakowski. - Przebudowujemy nasze oferty tak by z naszej telewizji osobistej proponować klientom więcej gotowych konfiguracji, tak jak klienci preferują - dodał Dakowski. Dodatkowe opcje bezpieczeństwa, nagrywarka programów mają być jakościowymi benefitami oferty Netii. - Dziś już kończy się walka operatorów ceną - stwierdził Dakowski.
Na rynku obserwujemy obecnie dwutorowy rozwój - uważają przedstawiciele Netii. Klienci nie przestają intensywnie korzystać z telewizji linearnej, dokupują dostęp do platform streamingowychi konsumują na nich więcej rozrywki. Stąd też rosnąć będzie popularność dekoderów z serwisami OTT - ocenili przedstawiciele Netii.
- Przewidujemy, że telewizja będzie rozwijała się w kierunku hybrydowym, część klientów będzie kupować same serwisy OTT, korzystając z internetu jednego z operatorów, inna część "kablówkowa" będzie dalej kupowała telewizję i internet u jednego operatora, a na otwartym rynku dokupi OTT - prognozuje Tomasz Dakowski.
Przedstawiciele Netii powiedzieli, że około połowa bazy ich użytkowników płaci za dwie usługi operatora.
Netia: 1,37 mln świadczonych RGU, w górę usługi telewizyjne
Na rynku B2C pod koniec września liczba świadczonych usług (RGU) przez Netię wyniosła 1,369 mln. Firmie ubyło w III kwartale ub.r. 15 tys. usług, przy czym bilans na sieci własnej operatora wyniósł +7 tys. Na 22-tys. redukcję liczby usług złożyło się 19 tys. usług głosowych (w tym ok. 70 proc. to usługi na sieci obcej) i 6 tys. usług dostępu do internetu na sieci obcej (BSA, LLU na sieci Orange Polska).
W trzecim kwartale 2019 r. Netia zwiększyła bazę użytkowników usług szerokopasmowych na sieci własnej (+4 tys.) oraz usług telewizyjnych, których w III kwartale 2019 r. przybyło 8 tys., czyli dwa razy więcej niż w poprzednim kwartale.
Netia sukcesywnie powiększył na koniec września br. na rynku B2C Netia świadczyła 549 tys. usług szerokopasmowych i 229 tys. usług TV (wzrost o 13 proc. r/r). Nie zmieniła się natomiast liczba świadczonych usług mobilnych (145 tys.). Na koniec września br. 760 tys. (wzrost o 7 tys. w stosunku do poprzedniego kwartału) stanowiły usługi świadczone na sieciach własnych Grupy Netia. 56 proc. wszystkich usług w segmencie B2C jest świadczona przy wykorzystaniu sieci własnych. Dla usług szerokopasmowych B2C wskaźnik ten sięga natomiast 70 proc. (+1 pkt. proc. kw./kw., +5 pkt. proc. r/r).
Nowa promocja
Netia ruszyła ze sprzedażą nowych ofert promocyjnych światłowodowego dostępu do internetu oraz pakietów internetu z telewizją. Za 50 zł miesięcznie (3 miesiące bez opłat) klienci otrzymują światłowodowy dostępu do internetu solo 300 Mb/s z usługą Bezpieczny internet (ochrona 2 urządzeń, w tym telefonów z systemem Android). Po okresie promocyjnym pakiet kosztuje 60 zł.
Klienci, którzy wybiorą jeszcze szybszy internet (do 500 Mb/s lub do 1 Gb/s) w cenie odpowiednio 70 i 80 zł miesięcznie (również 3 pierwsze miesiące bez opłat) otrzymają TIDAL, który oferuje dostęp do ulubionej muzyki w jakości premium na wielu urządzeniach.
Do pakietów TV Premium (Dla Kibica, z m.in. Polsatem Sport Premium lub Dla Kinomaniaka, m.in. z HBO lub TV na Start z Canal+) Netia dokłada bez dodatkowych opłat Bezpieczny internet i GigaNagrywarka Standard oraz Cinemax HD. Za 80 zł miesięcznie klienci otrzymują światłowodowy internet do 150 Mb/s oraz dostęp do ponad 100 kanałów TV i jednej z powyższych opcji TV Premium. Klienci, którzy wybiorą internet światłowodowy do 300 Mb/s, do 500 Mb/s lub do 1 Gb/s), otrzymają dodatkowo dostęp do platformy muzycznej Tidal.
Wersje pakietów internet z TV i HBO GO w Netii to wydatek dodatkowych 10 zł miesięcznie. Obowiązują przy tym promocyjne okresy (do 3 miesięcy) bez opłat. HBO GO kupowane jako osobna usługa to koszt od 19,90 do 24,90 zł miesięcznie.
Do pakietów telewizyjnych i internetowych klienci mogą również dokupić m.in. usługi mobilne (Netia Mobile) w wariantach od 1 do 3 kart SIM i cenie od 20 do 60 zł miesięcznie.
W najtańszej opcji otrzymujemy nielimitowane połączenia głosowe, SMS, MMS, 2 GB pakiet danych. Taryfa za 30 zł zapewnia aż 12 GB danych, a po wyczerpaniu pakietu prędkość spada do 1 Mb/s. Za drugą i trzecią kartę SIM z tą taryfą trzeba dopłacić po 15 zł miesięcznie. Przenoszący numer klienci dostają bonus - 3 miesiące bez opłat.

Futerkowe korniki w reklamach Netii
Sprzedaż pakietów wspiera pierwsza od niemal roku duża kampania reklamowa. Netia kontynuuje w niej linię kreatywną, w której głównymi bohaterami spotów są futerkowe korniki.
W spotach (o długości 45 i 15 sekund) korniki nawiązują m.in. do Ligi Mistrzów UEFA (Polsat Sport Premium) i hitów produkcji Canal+ i Disney’a.
Reklamy będą emitowane od 10 lutego do 6 kwietnia w głównych i tematycznych kanałach Polsatu i TVN. Dodatkowo kampania prowadzona będzie w radiu, internecie, a uzupełnią ją materiały BTL i POS.
Spoty radiowe (30 i 10-sekundowe) emitowane będą od 17 lutego do 8 marca w kilkunastu stacjach (min. RMF, Radio ZET, Eska) zarówno ogólnopolskich, jak i lokalnych.
Za kreację odpowiada agencja Scholz & Friends Warszawa (Grupa S/F). Spoty reklamowe powstały w domu produkcyjnym TFP, a animację zrealizowało studio Televisor. Z kolei za zakup mediów odpowiada dom mediowy Vizeum.
Netia zwiększy budżet na reklamę w 2020 r.
Joanna Pędzińska, szefowa komunikacji marketingowej Netii, podczas piątkowego spotkania z dziennikarzami mówiła, firma ma w tym roku zaplanowane dwie duże kampanie reklamowe. W sezonie jesieno-zimowym ubiegłego roku kampanii nie było ze względu na ograniczenia budżetu. W tym roku jednak Netia wzmocni obecność w digitalu - na ten obszar planuje zwiększyć wydatki reklamowe o 12 proc. Ogółem, firma chce "istotnie" zwiększyć wydatki na marketing w tym roku.
Pędzińska stwierdziła, że w miksie marketingowym Netii telewizja i internet grają już niemal równorzędną rolę, co widać w podziale wydatków na marketing w tych kanałach. Marketer będzie także poszukiwać nowych partnerów do współpracy przy działaniach performance marketingowych w 2020 roku.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku .webp)



Dołącz do dyskusji: Netia podniosła ceny. Zwiększy budżet reklamowy w 2020 roku
Ja jestem zadowolony już 3 rok :) Bardziej niż z UPC.