„OFE tak jak ryby głosu nie mają” - koniec kampanii „Zostaję z OFE”
Lewiatan i PTE z powodu wchodzącego w życie ustawowego zakazu reklamowania otwartych funduszy emerytalnych zakończyły kampanię „Zostaję z OFE”. Na jej zakończenie opublikowały reklamy pod hasłem „OFE tak jak ryby głosu nie mają”.
Kampania „Zostaję z OFE” była prowadzona od początku listopada w telewizji i internecie. Akcja podkreślała znaczenie oszczędzania na emeryturę w dwóch filarach kapitałowych (ZUS i OFE), zachęcając odbiorców do pozostania w OFE. Działania organizowała Konfederacja Lewiatan we współpracy z powszechnymi towarzystwami emerytalnymi.
We wtorek Lewiatan poinformował, że jest zmuszony zakończyć kampanię, ponieważ w środę wchodzi w życie nowelizacja ustawy emerytalnej wprowadzająca bezwzględny zakaz reklamy OFE (tzn. reklamy zawierającej informacje o OFE lub informacje sugerujące, że reklama odnosi się do OFE). Za naruszenie tej zasady przewidziano kary w wysokości od 1 do 3 mln zł.
W związku z tym Konfederacja Lewiatan zamknęła serwis zostajezofe.pl oraz usunęła ze swojej strony informacje prasowe i komentarze na temat OFE. Dodatkowo jej przedstawiciele nie będą mogli wypowiadać się w mediach o otwartych funduszach.
Organizacja w komunikacie przesłanym portalowi Wirtualnemedia.pl narzeka, że wprowadzony zakaz jest nieprecyzyjny, ale woli nie ryzykować wysokiej grzywny. - W prawie nie ma jednej definicji pojęcia „reklama”. Co zatem jest dozwoloną informacją, a co zakazanym komunikatem reklamowym? - czytamy w oświadczeniu.
- Obecna sytuacja jest w naszej ocenie blokowaniem Polakom dostępu do informacji. Od środy obywatel ma bardzo utrudniony dostęp do materiałów, które prezentują rzetelne informacje na temat działalności OFE i systemu emerytalnego. Taka praktyka nie zdarzyła się dotychczas w polskiej debacie publicznej - podkreśla Konfederacja Lewiatan.
Kampania w obronie OFE zakończyła się mocnym akcentem - we wtorek na pierwszych stronach największych dzienników ukazały się duże reklamy z hasłem: „OFE tak jak ryby głosu nie mają” zachęcające odbiorców, żeby zadeklarowali pozostanie ze swoimi składkami emerytalnymi w OFE.


Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: „OFE tak jak ryby głosu nie mają” - koniec kampanii „Zostaję z OFE”