Omnicom Media Group bez 14 proc. wpływów i z 16,1 mln zł zysku
W ub.r. przychody holdingu Omnicom Media Group zmniejszyły się o 14 proc. do 453,78 mln zł, a przy spadku kosztów operacyjnych o 14,3 proc. jego zysk netto zwiększył się z 15,8 do 16,09 mln zł - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Wpływy krajowe Omnicom Media Group zmalały rok do roku z 512,26 do 445,82 mln zł, a te z zagranicy - z 15,54 do 7,96 mln zł. Wszystkie zostały osiągnięte z usług planowanie i zakupu mediów.
Do Omnicom Media Group należą domy mediowe OMD, OmniConsole (dawniej funkcjonujący pod nazwą easymedia) i Media Data Mind (dawniej PHD). W sprawozdaniu holding wyjaśnił, że spadek jego przychodów wynika ze zmniejszenia budżetów reklamowych przez klientów na skutek epidemii.
Według danych Publicis Groupe w ub.r. wartość polskiego rynku reklamowego zmalała o 8,6 proc. do 9,97 mld zł. Największe spadki nastąpiły w kinach, na outdoorze i prasie, w telewizji i radiu wydatki zmniejszyły się o ok. 10 proc., jedynie internet osiągnął wzrost o 4,6 proc.
38 proc. wpływów Omnicom Media Group od trzech klientów
38 proc. zeszłorocznych wpływów Omnicom Media Group pochodziło od trzech największych klientów. - Strata któregokolwiek z głównych klientów lub niekorzystna zmiana ich wiarygodności kredytowej wpłynie niekorzystnie na wynik finansowy oraz sytuację majątkową i finansową Grupy - zaznaczono w sprawozdaniu.
Wpływy sprzedażowe od innych podmiotów z koncernu Omnocom sięgnęły w ub.r. 6,47 mln zł. 2,63 mln zł to przychody od OMD Dusseldorf, a 1,04 mln zł - od TBWA.

Wydatki zmalały o 14,3 proc.
Koszty operacyjne Omnicom Media Group w ub.r. wyniosły 434,99 mln zł, co wobec 507,85 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 14,3 proc. Wydatki na usługi obce, czyli głównie zakup powierzchni reklamowych w mediach poszły w dół z 478,96 do 406,59 mln zł.
Nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się z 22,47 do 22,55 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 3,84 do 3,88 mln zł. Po wybuchu epidemii holding na trzy miesiące obniżył wymiary pracy i wynagrodzenia wszystkim pracownikom o 5 proc. W konsekwencji średnie zatrudnienie zmalało rok do roku z 226 do 219 pracowników.
Z kolei z umorzenia przez trzy miesiące składek pracowniczych na ZUS spółka zależna Media Data Mind oszczędziła 58,1 tys. zł, a OmniConsole - 41,5 tys. zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Koszty amortyzacji poszły w górę z 855 tys. zł do 1,03 mln zł, wydatki na zużycie materiałów i energii spadły z 483 do 279 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 994 do 434 tys. zł.

Wydatki na rzecz innych firm z koncernu Omnicom wyniosły w ub.r. 3,61 mln zł, z czego 2,28 mln zł - na rzecz brytyjskiej spółki Omnicom Media Group Europe.

Omnicom Media Group osiągnął w ub.r. 16,09 mln zł zysku netto, wobec 15,8 mln zł rok wcześniej.
- Utrzymanie wyniku 2020 roku na poziomie wyniku z 2019 możliwe było dzięki m.in. oszczędnościom - skomentowano w sprawozdaniu. Już jesienią ub.r. firma wyliczyła, że po wybuchu epidemii ograniczyła wydatki na reklamę, reprezentację i podróże służbowe oraz wstrzymała rekrutacje nowych pracowników.
Na koniec ub.r. firma miała 64,63 mln zł środków pieniężnych (wobec 60,18 mln zł rok wcześniej) i 79,47 mln zł należności z usługi dostaw (na koniec 2019 roku było to 117 mln zł).
70 proc. udziałów Omnicom Media Group ma agencja reklamowa DDB Warszawa, a 30 proc. - Jakub Bierzyński.
- W roku 2021 Grupa planuje dalszy rozwój działalności w zakresie analizy danych, badań rynkowych, modeli ekonometrycznych, niestandardowych działań reklamowych oraz szeroko rozumianej reklamy internetowej, w tym zwłaszcza kreacji z uwzględnieniem większej specjalizacji poszczególnych Spółek Grupy - zapowiedziała firma.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Omnicom Media Group bez 14 proc. wpływów i z 16,1 mln zł zysku