Omnicom Media Group: przychody wzrosły o 6,3 proc., zysk - do 15,8 mln zł
Omnicom Media Group, właściciel agencji mediowych OMG, OMD, OmniConsole i Media Data Mind (dawne PHD), zamknęła 2019 rok przychodami wyższymi niż rok wcześniej o 6,3 proc. Zysk netto wzrósł o 87 proc. do 15,8 mln zł. - Było to skutkiem poprawy marżowości działalności podstawowej w stosunku do roku poprzedniego - uzasadnia spółka w sprawozdaniu finansowym.

Grupa kapitałowa Omnicom Media Group składa się z czterech podmiotów - spółek z ograniczoną odpowiedzialnością: Omnicom Media Group, OMD (100 proc. udziałów), OmniConsole (dawniej easymedia, 100 proc. udziałów) i Media Data Mind (dawniej PHD, 100 proc. udziałów).
Przychody sprzedażowe Grupy w roku 2019 wyniosły 527,8 mln zł wobec 496,7 mln zł rok wcześniej. Oznacza to wzrost o 6,3 proc. Wszystkie wpływy zostały uzyskane z planowania i zakupu mediów.
Omnicom Media Group z usług świadczonych w kraju zarobiła w 2019 roku 512,3 mln zł (wobec 466,3 mln zł rok wcześniej), a z tych poza Polską - 15,5 mln zł (wobec 30,4 mln zł rok wcześniej).

Z kolei koszty rodzajowe Omnicom Media Group poszły w górę o 4,3 proc., z 486,8 mln zł do 507,8 mln zł.
Na zużycie materiałów i energii spółka wydała 483 tys zł (wobec 489 tys zł rok wcześniej), na usługi obce – blisko 479 mln zł (wobec 459,3 mln zł rok wcześniej), a na wynagrodzenia przeznaczyła 22,5 mln zł (wobec 21,2 mln zł rok wcześniej).
Liczba pracowników etatowych wzrosła rok do roku ze 196 do 226.
Wynagrodzenie zarządu (są w nim Jakub Bierzyński jako prezes i Paweł Kastory jako członek) zwiększyło się z 752 do 757 tys zł.

Wzrost zysku dzięki poprawie marżowości
Omnicom Media Group w 2019 roku osiągnęła zysk netto w wysokości 15,8 mln zł, co oznacza wzrost w porównaniu do wyniku z 2018 roku o 87 proc. Spółka uzasadnia ten wzrost poprawą marżowości działalności podstawowej w stosunku do roku poprzedniego.
Omnicom Media Group zajmuje się szeroko rozumianą działalnością reklamową w zakresie zakupu i planowania mediów tzw. media buying, a także świadczeniem usług badań mediowych oraz usług w zakresie reklamy internetowej.
W sprawozdaniu finansowym zarząd zwrócił uwagę, że 33 proc. wpływów sprzedażowych spółki przychody stanowią przychody zrealizowane na sprzedaży do trzech głównych odbiorców niepowiązanych (nie podają ich nazw). Podkreślają, że strata któregokolwiek z głównych klientów lub niekorzystna zmiana ich wiarygodności kredytowej wpłynie niekorzystnie na wynik finansowy oraz sytuację majątkową i finansową Omnicom Media Group.
Pensje o 5 proc. niższe przez 3 miesiące
Jak podano "w związku z wprowadzeniem w dniu 12 marca br. przez polski rząd stanu zagrożenia epidemicznego spółka podjęła szereg działań zmierzających do zniwelowania pośrednich i bezpośrednich skutków epidemii na jej sytuację gospodarczą i finansową".
Działania te, to między innymi: możliwość pracy zdalnej dla większości pracowników administracyjnych i operacyjnych, zapewnienie wszystkim pracownikom przeszkolenia w zakresie przestrzegania rygorystycznych norm ostrożności, ograniczenie kosztów zarządu, w okresie 3 miesięcy zmniejszenie wymiaru czasu pracy i wynagrodzeń w firmie o 5 proc., skorzystanie z pomocy oferowanej przez rząd w ramach „Tarczy antykryzysowej” oraz wykorzystanie zaplanowanych nakładów inwestycyjnych na budowę narzędzi zwiększających efektywność pracy, także zdalnej. Ograniczono też koszty zarządu, w tym reklamy i reprezentacji oraz podróże służbowe, wstrzymano rekrutacje nowych pracowników.
Zarząd podkreśla, że wdrożone rozwiązania zapewniły ciągłość i płynność działania Grupy oraz ograniczyły przewidywany spadek wyników pomimo odnotowanego spadku przychodów wynikającego z przesunięć oraz cięć wydatków reklamowych niektórych klientów. „OMG nie może jednak wykluczyć, że przedłużający się okres ograniczeń w działalności gospodarczej, rozszerzanie się i przedłużanie dotkliwych dla gospodarki Polski działań ograniczających rozprzestrzenianie się koronawirusa, będą miały w średnim i długim terminie negatywny wpływ na sytuację finansową i wyniki operacyjne Grupy” - czytamy w sprawozdaniu.
Prognoza: spadek przychodów nie większy niż 10 proc.
Podkreślono też, że spółki Grupy OMG działają w sektorze reklamowym, który odczuł skutki epidemii COVID-19, szczególnie w drugim kwartale br. W przeważającej części klienci przesunęli budżety reklamowe na drugą połowę roku, niektórzy obniżyli roczne wydatki reklamowe, ale część je zwiększyła. Spółka w ujęciu rocznym przewiduje spadek obrotów wynikający z epidemii COVID-19 nie większy niż o 10 proc. w stosunku do planowanych.
W tym roku OMG planuje dalszy rozwój działalności w zakresie analizy danych, badań rynkowych, modeli ekonometrycznych, niestandardowych działań reklamowych oraz szeroko rozumianej reklamy internetowej, w tym zwłaszcza kreacji z uwzględnieniem większej specjalizacji poszczególnych Spółek Grupy. Kontynuowane będą działania zmierzające do zdobycia nowych klientów oraz podniesienia satysfakcji klientów znajdujących się w portfolio, co powinno przełożyć się na utrzymanie przychodów i zysku netto na porównywalnym do tego z 2019. Głównym jednak zadaniem będzie zniwelowanie ekonomicznych skutków pandemii poprzez ograniczenie kosztów ogólnych zarządu, zwiększenie wydajności pracy oraz wypracowanie przewagi konkurencyjnej na rynku.
Udziałowcami Omnicom Media Group są: DDB Warszawa (70 proc.) i Jakub Bierzyński (30 proc.).

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Omnicom Media Group: przychody wzrosły o 6,3 proc., zysk - do 15,8 mln zł