Onet i WP.pl liderami informacyjnymi wśród portali, w dół Gazeta.pl
Wśród portali horyzontalnych zdecydowanie najpopularniejsze sekcje z informacjami i publicystyką o tematyce społeczno-politycznej mają Onet.pl i WP.pl. Spadek użytkowników w skali zanotowała Gazeta.pl, przy czym na niej sekcja informacyjna zapewnia największą część ruchu.
W listopadzie ub.r. sekcję informacyjną Onetu (zawierająca głównie wiadomości i publicystykę o bieżących wydarzeniach politycznych i społecznych) odwiedziło 6,74 mln internautów (real users), którzy wykonali w niej 268,2 mln odsłon krajowych (w tym 51,8 mln mobilnych), a każdy korzystał z niej przez 58 minut i 40 sekund - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Analogiczna sekcja WP.pl zanotowała 6,2 mln użytkowników, 173,6 mln odsłon krajowych i 37:20 minuty przypadające na przeciętnego odwiedzającego. Z kolei taka sekcja na Gazeta.pl miała 4,45 mln użytkowników, 164,1 mln odsłon krajowych i średnio 35:01 minuty na każdego odwiedzającego, a na Interii - 2,62 mln użytkowników, 55 mln odsłon i 23:55 minuty na odwiedzającego.
Warto zaznaczyć, że o ile wszystkie analizowane sekcje obejmują informacje ogólnopolskie, prognozę pogody i - z wyjątkiem Interii - program telewizyjny (szczegółowo analizujemy to na drugiej podstronie), o tyle różnią się pod względem pozostałych zasobów treści. Na Gazeta.pl dużą część ruchu w sekcji informacyjnej zapewniają serwisy lokalne, prowadzone przez redakcje regionalnych dodatków „Gazety Wyborczej”, jednak działające w domenie gazeta.pl, a nie wyborcza.pl. Z kolei na Interii do sekcji informacyjnej został włączony serwis Nowahistoria.interia.pl, uruchomiony jesienią 2013 roku (więcej o nim).
|
Sekcje informacyjne największych portali w listopadzie 2014 roku |
|||||
|
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
|
serwis |
real users |
odsłony krajowe |
krajowe odsłony mobilne |
czas na RU [godz:min:s] |
zasięg |
|
onet.pl |
6 745 789 |
268 159 987 |
51 816 556 |
00:58:40 |
31,45% |
|
wp.pl |
6 200 851 |
173 628 842 |
44 297 035 |
00:37:20 |
28,91% |
|
gazeta.pl |
4 448 711 |
164 106 885 |
48 188 851 |
00:35:01 |
20,74% |
|
interia.pl |
2 623 410 |
54 964 642 |
13 138 723 |
00:23:55 |
12,23% |
W skali roku sekcje informacyjne czołowych portali zanotowały w większości wzrosty odwiedzalności. Dział Onetu zyskał 316,1 tys. użytkowników i 16,87 mln odsłon krajowych (to 4,9 i 6,7 proc. w górę), a średni czas korzystania przez każdego odwiedzającego wydłużył się o 6:48 minuty (czyli o 13,1 proc.). Natomiast sekcja WP.pl przy 110,4 tys. użytkowników więcej (1,8 proc. w górę) zanotowała o 9,64 mln odsłon krajowych mniej (5,3 proc. w dół) i 9:39 minuty na przeciętnego użytkownika więcej (34,8 proc. w górę).
W przypadku Gazeta.pl liczba użytkowników zmalała o 934 tys. (czyli o 17,3 proc.), co wynika m.in. z zakończenia we wrześniu ub.r. przez portal współpracy z należącym do Microsoftu serwisem MSN (więcej o tym). Za to liczba odsłon krajowych wzrosła o 24,49 mln (czyli o 17,5 proc.), a średni czas korzystania przez odwiedzającego - o 8:40 minuty (czyli o 32,9 proc.).
Sekcja informacyjna Interii zyskała w skali roku 126,2 tys. użytkowników i 11,73 mln odsłon krajowych (to 5 i 27,1 proc. w górę), a przeciętny czas przypadający na każdego użytkownika wydłużył się o 5:15 minuty (czyli o 28,1 proc.).
|
Sekcje informacyjne największych portali rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||||
|
serwis |
listopad 2014 |
listopad 2013 |
||||
|
real users |
odsłony krajowe |
czas na RU [godz:min:s] |
real users |
odsłony krajowe |
czas na RU [godz:min:s] |
|
|
onet.pl |
6 745 789 |
268 159 987 |
00:58:40 |
6 429 699 |
251 290 831 |
00:51:52 |
|
wp.pl |
6 200 851 |
173 628 842 |
00:37:20 |
6 090 404 |
183 269 841 |
00:27:41 |
|
gazeta.pl |
4 448 711 |
164 106 885 |
00:35:01 |
5 382 754 |
139 618 032 |
00:26:21 |
|
interia.pl |
2 623 410 |
54 964 642 |
00:23:55 |
2 497 204 |
43 231 868 |
00:18:40 |
Onetowi sekcja informacyjna zapewniła w listopadzie ub.r. 49,3 proc. wszystkich użytkowników i 10 proc. odsłon krajowych, a WP.pl - 54,8 proc. użytkowników i 7 proc. odsłon. W przypadku Gazeta.pl ten udział był zdecydowanie największy - 56,4 proc. użytkowników i 44,9 proc. odsłon, natomiast w przypadku Interii wyniósł 35,9 proc. użytkowników i 7,7 proc. odsłon.
Oczywiście te wskaźniki wynikają ze strategii wydawniczej portali oraz popularności ich innych działów i usług. Przykładowo Gazeta.pl sekcję sportową wydzieliła jako osobny serwis Sport.pl, podobnie jak wiele treści lifestyle’owych (np. w serwisach Deser.pl, Ugotuj.to, Moto.pl, eDziecko.pl czy Lula.pl). Ponadto zdecydowanie mniej popularna niż w przypadku pozostałych czołowych portalach jest na niej poczta mailowa (zobacz szczegółowe dane).
Na drugiej podstronie szczegółowe statystyki sekcji informacyjnych Onet, WP.pl, Gazeta.pl i Interii
Newsletter




Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Onet i WP.pl liderami informacyjnymi wśród portali, w dół Gazeta.pl