Onet-RASP przed Wirtualną Polską na smartfonach i tabletach, nisko YouTube (TOP 20 z marca)
W marcu br. strony Grupy Onet-RASP miały więcej użytkowników od witryn Grupy Wirtualna Polska zarówno na smartfonach, jak i tabletach. Na obu nośnikach najpopularniejsze są Google i Facebook, a zdecydowanie niższy zasięg niż w internecie stacjonarnym ma YouTube.

Według badania gemiusAudience, w marcu br. wszystkie strony Google odwiedziło na smartfonach 17,44 mln polskich internautów (realnych użytkowników), co oznacza zasięg wynoszący 90,23 proc. Dla porównania, na komputerach witryny te zanotowały 20,86 mln użytkowników i 95,08 proc. zasięgu. Natomiast Facebook miał na smartfonach 13,28 mln odwiedzających (68,68 proc. zasięgu).
Strony Grupy Onet-RASP osiągnęły lepsze wyniki (12,42 mln użytkowników i 64,26 proc. zasięgu) od serwisów Grupy Wirtualna Polska (10,88 mln użytkowników i 56,25 proc. zasięgu), podczas gdy na komputerach wyższy zasięg ma Grupa WP.
TOP20 wydawców pod względem liczby użytkowników na smartfonach | ||
(gemiusAudience) | ||
serwis | marzec 2016 | |
użytkownicy (real users) | zasięg | |
Grupa Google | 17 444 329 | 90,23% |
facebook.com | 13 277 414 | 68,68% |
Grupa Onet - RASP | 12 424 200 | 64,26% |
Grupa Wirtualna Polska | 10 876 028 | 56,25% |
Grupa Allegro | 10 222 370 | 52,87% |
Grupa Gazeta.pl | 9 198 928 | 47,58% |
wikipedia.org | 8 757 646 | 45,30% |
Grupa Interia.pl | 8 633 688 | 44,66% |
Grupa Polska Press | 7 607 075 | 39,35% |
Grupa ZPR Media | 7 454 084 | 38,56% |
Grupa Edipresse.pl | 5 214 849 | 26,97% |
Grupa TVN | 4 918 551 | 25,44% |
Grupa Ceneo.pl | 3 561 907 | 18,42% |
orange.pl | 3 546 198 | 18,34% |
filmweb.pl | 3 376 079 | 17,46% |
Grupa Demotywatory.pl | 3 329 078 | 17,22% |
accuweather.com | 2 736 514 | 14,15% |
Grupa Play | 2 543 587 | 13,16% |
Grupa Gazetaprawna.pl | 2 540 641 | 13,14% |
Grupa naTemat.pl | 2 383 613 | 12,33% |
Wśród serwisów zdecydowanym liderem na smartfonach jest Google.pl, które w zeszłym tygodniu odwiedziło 16,69 mln polskich użytkowników (86,31 proc. wszystkich polskich internautów). Dodatkowo Google.com zanotowało 9,55 mln odwiedzających.
Jeśli chodzi o polskie strony, to najpopularniejszy jest Onet.pl (10,21 mln użytkowników), wyraźnie wyprzedzający Allegro.pl (7,11 mln), WP.pl (7 mln) i Gazeta.pl (5,69 mln).
YouTube miał jedynie 4,62 mln użytkowników i 23,89 proc. zasięgu, wielokrotnie mniej niż na komputerach (16,83 mln użytkowników i 76,7 proc. zasięgu).
TOP20 domen pod względem liczby użytkowników na smartfonach | ||
(gemiusAudience) | ||
serwis | marzec 2016 | |
użytkownicy (real users) | zasięg | |
google.pl | 16 686 151 | 86,31% |
facebook.com | 13 277 414 | 68,68% |
onet.pl | 10 213 490 | 52,83% |
google.com | 9 556 996 | 49,43% |
wikipedia.org | 8 757 646 | 45,30% |
allegro.pl | 7 106 974 | 36,76% |
wp.pl | 6 999 906 | 36,21% |
gazeta.pl | 5 692 085 | 29,44% |
blogspot.com | 5 673 405 | 29,34% |
interia.pl | 5 400 341 | 27,93% |
olx.pl | 5 082 331 | 26,29% |
youtube.com | 4 618 676 | 23,89% |
poradnikzdrowie.pl | 3 891 677 | 20,13% |
fakt.pl | 3 616 261 | 18,70% |
ceneo.pl | 3 552 925 | 18,38% |
orange.pl | 3 546 198 | 18,34% |
tvn24.pl | 3 439 304 | 17,79% |
filmweb.pl | 3 376 079 | 17,46% |
polki.pl | 3 254 990 | 16,84% |
naszemiasto.pl | 2 905 413 | 15,03% |
Na tabletach strony Google odwiedziło w marcu 2,42 mln internautów, czyli 91,68 proc. wszystkich polskich użytkowników internetu na takich urządzeniach. Grupa Onet-RASP z 1,6 mln użytkowników i 60,7 proc. zasięgu wyprzedziła zarówno Grupę Wirtualna Polska (1,51 mln użytkowników i 57,19 proc. zasięgu), jak też Facebooka (1,59 mln użytkowników i 60,18 proc. zasięgu).
TOP20 wydawców pod względem liczby użytkowników na tabletach | ||
(gemiusAudience) | ||
serwis | marzec 2016 | |
użytkownicy (real users) | zasięg | |
Grupa Google | 2 422 622 | 91,68% |
Grupa Onet - RASP | 1 603 972 | 60,70% |
facebook.com | 1 590 285 | 60,18% |
Grupa Wirtualna Polska | 1 511 350 | 57,19% |
Grupa Allegro | 1 253 557 | 47,44% |
Grupa Gazeta.pl | 1 211 241 | 45,84% |
Grupa Interia.pl | 1 151 532 | 43,58% |
wikipedia.org | 1 015 620 | 38,43% |
Grupa ZPR Media | 859 312 | 32,52% |
Grupa Polska Press | 837 463 | 31,69% |
Grupa TVN | 703 336 | 26,62% |
Grupa TVP | 585 598 | 22,16% |
filmweb.pl | 563 363 | 21,32% |
Grupa Edipresse.pl | 548 352 | 20,75% |
Grupa Ceneo.pl | 533 111 | 20,17% |
zadane.pl | 408 644 | 15,46% |
Grupa Play | 394 460 | 14,93% |
cda.pl | 390 736 | 14,79% |
qassa.pl | 382 481 | 14,47% |
Grupa Burda Media Polska | 380 090 | 14,38% |
1 2

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Onet-RASP przed Wirtualną Polską na smartfonach i tabletach, nisko YouTube (TOP 20 z marca)
Co konkretnie pokazuje, ze badanie gemiusa jest przestarzale? I w dodatku rozpaczliwie? Ktos tu chyba nie wie o czym mówi