Optymizm konsumencki Polaków wciąż rekordowo wysoki
Nastroje społeczne Polaków w październiku nadal utrzymują się na wysokim poziomie, podobnie jak w poprzednim miesiącu. Wskaźnik Optymizmu Konsumentów po raz kolejny pobił rekord w ostatnich dwóch latach, osiągając wartość 106,7 pkt., czyli o 1,39 pkt. więcej niż we wrześniu. Zwiększyła się również skłonność do zakupów, której wskaźnik wzrósł o ponad 2 pkt. Pozostałe wskaźniki pozostały na podobnym poziomie jak w poprzednim miesiącu.

Polacy nadal bardzo dobrze oceniają stan polskiej gospodarki i własnej sytuacji materialnej. Sprzyjają temu informacje o radykalnym spadku stopy bezrobocia oraz wyjątkowo dobrej kondycji budżetu państwa.
Podobny co w ubiegłym miesiącu wskaźnik bieżącej sytuacji oraz wskaźnik oczekiwań w stosunku do najbliższej przyszłości świadczą o braku zarówno mocnej krytyki obecnego rządu, jak i są rezultatem dużego zadowolenia większości społeczeństwa.
Wskaźnik Optymizmu Konsumentów Ipsos może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 pkt. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego w dniach 13-17 października 2017 r. na reprezentatywnej, losowo-kwotowej próbie 1000 Polaków, którzy ukończyli 15 lat.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 
Dołącz do dyskusji: Optymizm konsumencki Polaków wciąż rekordowo wysoki