Piwo ulubionym alkoholem Polaków
Aż 75 proc. „alkoholowych paragonów” zawierało pozycję z piwem. Dopiero na druga jest wódka - wynika z danych aplikacji zakupowej PanParagon. Rośnie także popularność bezalkoholowych wariantów trunków.
Eksperci PanParagon tym razem przyjrzeli się rachunkom ze sklepów, na których widniały pozycje z alkoholem.
Zobacz: Grupa Żywiec wyprzedziła reklamowo Kompanię Piwowarską, browary przestały promować się w radiu
Piwo przed wódką
Okazuje się, że trzy na cztery „alkoholowe paragony” zawierają pozycję z piwem. Dopiero na drugim miejscu znalazła się wódka, która obecna była na zaledwie 9,6 proc. paragonów ujętych w badaniu. Trzecim najczęściej kupowanym alkoholem w Polsce jest wino – 8,7 proc. paragonów z alkoholem na liście. Tuż za podium znalazło się whisky – 3,7 proc. paragonów, likier – 1,4 proc., gin i rum – 0,5 proc., brandy – 0,4 proc., nalewka 0,1 proc., tequila 0,1 proc.

Wzmożone zainteresowanie alkoholem w weekend
Najczęściej po alkohol sięgamy już w sobotę – 22,4 proc. paragonów z napojami wyskokowymi oraz piątek – 20,1 proc. dowodów zakupu. mniejsze zainteresowanie procentowymi trunkami zaobserwowano w badaniu w dni powszednie - w poniedziałki alkoholowe zakupy stanowią 11,6 proc., wtorki – 12,3 proc., środę 13,5 proc,. czwartek 14,2 proc.
Zobacz: Średnie ceny podstawowych produktów spożywczych wzrosły w kwietniu o 6,2 proc.
– Najmniej alkoholu kupujemy natomiast w niedzielę – co stanowi zaledwie 6 proc. ujętych w badaniu paragonów. W głównej mierze jest to efekt zamkniętych ustawowo galerii i sklepów. Ten sam czynnik może mieć również wpływ na wzmożone alkoholowe zakupy w sobotę. W ostatnim przypadku nie bez znaczenia jest również dzień wolny od pracy, kiedy to częściej spotykamy się z rodziną i znajomymi – komentuje Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon.

Sięgamy też po bezalkoholowe warianty
W ostatnim czasie oferta piw i win bezalkoholowych nieustannie się powiększa. Dodatkowo widać większe nakłady na reklamy promujące ten typ napojów. Czy Polacy przekonali się do bezalkoholowych trunków?
– Okazuje się, że wraz z nadejściem 2022 roku znacznie częściej sięgamy po piwa oraz wina, które nie zawierają w sobie alkoholu. Porównując styczeń 2020 roku z tym samym miesiącem w tym roku, kupno tego rodzaju napojów wzrosło niemal trzykrotnie. Co więcej, wraz z każdym następnym miesiącem w 2022 roku Polacy częściej sięgają po piwa i wina 0 proc. – komentuje Antonina Grzelak, z aplikacji PanParagon..
Zobacz: Heineken w nowej globalnej kampanii promuje piwo bezalkoholowe
W poprzednich latach widać również inne ciekawe tendencje: w miesiącach letnich częściej sięgamy po trunki bezalkoholowe. Zarówno w 2020, jak i 2021 piwo i wino 0 proc. było najczęściej kupowane w czerwcu, lipcu oraz sierpniu.

Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Piwo ulubionym alkoholem Polaków