Plakat i ulotka ostrzegą seniorów przed kradzieżami "na wnuczka" i "na policjanta"
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych, Policja i Poczta Polska uruchomiły skierowaną do starszych osób wspólną akcję informacyjną, której celem jest ostrzeżenie przed kradzieżami "na wnuczka" i "na policjanta".

Opracowując akcję informacyjną, MSW z pomocą Komendy Stołecznej Policji przygotowało 4,5 tys. plakatów i 225 tys. ulotek dotyczących metod "na wnuczka” i "na policjanta”.
Materiały te zostały przekazane do 4,5 tys. placówek Poczty Polskiej w całym kraju (po 1 plakacie i 50 ulotek na placówkę). Plakaty są eksponowane w widocznych miejscach na terenie obiektów, a ulotki rozdawane przez pracowników starszym osobom.

W pierwszym półroczu 2015 r. policjanci odnotowali 1572 próby wyłudzenia pieniędzy. W ponad tysiącu zakończyło się to na usiłowaniu. Dokonano 562 oszustw, w tym "na policjanta” – 401, a "na wnuczka” – 161. Łączne straty wyniosły ponad 17,5 mln zł. Zatrzymano 137 sprawców.
Statystycznie w trakcie jednego przestępstwa ofiary oszustw "na wnuczka” lub "na policjanta” tracą ponad 11 tys. zł. Najwyższa strata poniesiona do tej pory sięgnęła kwoty 370 tys. zł.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Plakat i ulotka ostrzegą seniorów przed kradzieżami "na wnuczka" i "na policjanta"