Oglądalność platform streamingowych wzrosła o 266 proc. w ciągu 3 lat
Zaskakujące wyniki raportu firmy Conviva na temat platform streamingowych. Ich oglądalność w ciągu 3 ostatnich lat wzrosła aż o 266 proc. W samym III kwartale br. widzowie na całym świecie poświęcają na serwisy OTT 21 proc. więcej czasu niż przed rokiem.

Rynek streamingowy rośnie dzięki Europie i przede wszystkim krajom rozwijającym się, położonym w Ameryce Południowej, Afryce i Oceanii. W Ameryce Północnej pozycja serwisów OTT jest już ugruntowana. Wzrósł przekroczył więc zaledwie 2 proc.
- Oglądalność treści streamingowych wzrosła o 266 procent w ciągu ostatnich trzech lat, całkowicie zmieniając branżę rozrywkową, wydawniczą i reklamową - powiedział Keith Zubchevich, dyrektor generalny Conviva. - Tematy takie jak jakość obrazu, potencjał rynku reklamowego i zaangażowanie społeczne są teraz na pierwszym miejscu, a nadawcy i dostawcy treści, którzy skutecznie wykorzystują możliwość poprawy w tych obszarach, będą nie tylko liderami branży pod względem zadowolenia subskrybentów i widzów, ale także przychodów - dodał szef firmy Conviva.
Zobacz także: Streaming zastąpi platformy cyfrowe i sieci kablowe? „Monopol został bezpowrotnie utracony”
Buforowanie prawie wyeliminowane
Wpływ na rozwój serwisów streamingowych mają też coraz lepsze łącza internetowe. III kwartał br. jest pierwszym, w którym użytkownicy OTT z całego świata musieli czekać na wyświetlenie poniżej 1 proc. treści. Największa poprawa, jeśli chodzi o buferowanie, nastąpiła w krajach rozwijających się. W Afryce nastąpił spadek tego rodzaju problemów technicznych o 78 proc. Najrzadziej kłopoty z buforowaniem mieli mieszkańcy Ameryki Północnej. Jednocześnie poprawa przepustowości łącz doprowadziła do poprawy jakości obrazu w niemal każdym rejonie świata.
Zobacz także: Nowe platformy osłabią Canal+? „Mamy długoterminowe umowy w zakresie TVOD”
Choć w porównaniu do III kwartału ub.r. rzadziej korzystamy z treści wideo na dużych ekranach (telewizory, przystawki z Android TV czy Roku, konsole do gier), to nadal przed tymi urządzeniami poświęcamy trzy czwarte (73 proc.) czasu poświęconego na oglądanie. W Ameryce Północnej to aż 82 proc. W Azji najwięcej osób sięga po treści streamingowe za pośrednictwem smartfonów, tabletów czy ekranów komputerów.
Reklama w streamingu rozwija się
Rynek reklamy w streamingu odnotował znaczne zyski w III kwartale 2021 r. Liczba wyświetleń reklam i testowych spotów wzrosła o ponad 30 procent w porównaniu z II kwartałem br. Tylko 15 proc. reklam w III kw. nie zostało wyświetlonych zgodnie z przeznaczeniem, co oznacza spadek o 23 proc. niewykorzystanych szans reklamowych kwartał do kwartału. Czas trwania reklamy zmniejszył się o 3 proc. w porównaniu z ostatnim kwartałem do 26 sekund, spełniając prośby konsumentów o krótsze przerwy reklamowe. Dotyczy to oczywiście darmowych platform AVoD, czyli oferowanych w modelu reklamowym, jak uruchomiona w sierpniu br. Polsat Go. Najpopularniejsze platformy, takie jak Netflix, Disney+, HBO Max nie wyświetlają w standardowej ofercie reklam. W USA HBO Max posiada jednak ofertę z reklamami, która jest tańsza od standardowej subskrypcji.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Oglądalność platform streamingowych wzrosła o 266 proc. w ciągu 3 lat