Po ponad 60 latach na rynku tygodnik „Village Voice” kończy z drukowaną wersją
Ukazujący się od 1955 roku w USA tygodnik „Village Voice” przestaje ukazywać się w papierowej wersji. Z powodu spadających przychodów reklamowych w druku magazyn przechodzi w całości do internetu.

W komunikacie podpisanym przez Petera Barbey’a, który w 2015 r. kupił „Village Voice” przypomniano, że tytuł od dziesięcioleci miał wpływ na światopogląd i gusta amerykańskich czytelników, a jego redakcję zawsze tworzyli dziennikarze najwyższej próby.
Barbey zapowiedział, że w sytuacji zmieniającego się rynku prasowego, spadającej sprzedaży wydań drukowanych oraz słabnących przychodów reklamowych wraz ze współpracownikami podjął decyzję o zakończeniu wydawania „Village Voice” w wersji papierowej.
Właściciel magazynu zaznacza jednocześnie z naciskiem, że zamknięcie wersji drukowanej nie oznacza w żadnym wypadku zniknięcia z rynku „Village Voice”. Tygodnik zostanie przeniesiony w całości do wersji cyfrowej jako serwis internetowy i aplikacja mobilna. Z obecnej strony internetowej magazynu korzysta ponad 1,3 mln czytelników miesięcznie, a szefostwo tytułu nie kryje nadziei, że w przyszłości ta liczba będzie sukcesywnie rosła.
Na wiadomość o końcu drukowanej wersji „Village Voice” wielu amerykańskich dziennikarzy i wydawców wyraziło swoje zdziwienie i żal. Barbey odpowiedział im, że w gruncie rzeczy nie dzieje się nic złego, a podjęta decyzja jest jedynie podążaniem za trendami obowiązującymi obecnie na rynku prasy i mediów.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Po ponad 60 latach na rynku tygodnik „Village Voice” kończy z drukowaną wersją