Po świeże produkty do dyskontu
To, gdzie klient robi zakupy, uzależnione jest od oferty produktów świeżych - mięsa, pieczywa, wędlin, warzyw i owoców. Najczęściej kupujemy je w dyskontach i sklepach specjalistycznych - wynika z raportu Nielsena “Get it fresh”.
Według ekspertów Nielsena świeże towary, w szczególności mięso, wędliny i pieczywo, w dużym stopniu decydują o wyborze sklepu przez konsumenta. 83% osób kupujących mięso i 82% kupujących pieczywo deklaruje, że to od oferty tych produktów zależy, gdzie zrobią zakupy.
Po pieczywo konsumenci chodzą najczęściej do sklepów specjalistycznych, np. piekarni (37 proc.). Jeśli chodzi o warzywa i owoce, na prowadzenie wychodzą dyskonty (odpowiednio wskazywane przez 36 i 45 proc. badanych). Z kolei po wędliny i mięso chętniej klienci chodzą do supermarketów (26 i 28 proc. wskazań).

- Kupując kategorie świeże klienci kierują się przede wszystkim wyglądem, ale co ciekawe, w przypadku mięsa czy wędlin ważne jest również polskie pochodzenie produktu - mówi Alina Krogulec-Kłoss, client consultant w firmie Nielsen.
Według raportu Nielsena, w przyszłości rola produktów świeżych, jako czynnika wyboru miejsca zakupów, będzie miała jeszcze większe znaczenie. - Blisko 40% konsumentów produktów świeżych przewiduje, że będzie spożywać w nadchodzącym roku więcej owoców i warzyw, zaś kolejne blisko 20% planuje spożywać mniej produktów zwierzęcych - dodaje Alina Krogulec - Kłoss.
W przypadku pieczywa przy zakupie bierze pod uwagę wygląd sugerujący świeżość i wysoką jakość (53 proc.), markę piekarni (44 proc.) czy regionalne pochodzenie (37 proc.). W kategorii mięsa i więdlin na znaczeniu zyskuje polskie pochodzenie (45 proc.), sposób hodowli zwierzęcia (37 proc.) czy wysoka zawartość mięsa w 100 g (72 proc. odpowiedzi).
Raport syndykatowy na temat zwyczajów zakupowych Polaków w kategoriach żywność świeża “Get it fresh” obejmuje 5 kategorii produktów świeżych: owoce, warzywa, pieczywo, wędliny oraz mięso. Raport przygotowany na podstawie danych sprzedażowych RMS, wywiadów grup fokusowych (N=4) oraz wywiadów online (N=1523). Termin realizacji: lipiec – sierpień 2019.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Po świeże produkty do dyskontu