Polscy internauci wolą wideo w internecie niż w telewizji
Polscy internauci wolą oglądać treści wideo na Youtube i Facebooku niż w stacjach telewizyjnych. Postawa wobec korzystania z telewizora ma wpływ na sposób korzystania z internetu - wynika z badania syndykatowego IRCenter.
Wyniki badania pokazują, że internet staje się podstawowym medium dla coraz większej liczby osób. Wśród aktywnych internautów najczęściej używanymi mediami są Youtube (92 proc.) i Facebook (85 proc.), a dopiero w dalszej kolejności dwie największe komercyjne stacje Polsat i TVN (obie po 66 proc.).
Dla aktywnych internautów najważniejszymi dodatkowymi mediami są płatna telewizja kablowa i satelitarna (76 proc.) oraz telewizja publiczna (72 proc.). Poprzez internet osoby te korzystają z darmowego VoD (92 proc.), radia internetowego (66 proc.), a także płatnych materiałów VoD (15 proc.). Internauci, którzy świadomie rezygnują z tradycyjnej telewizji oglądają wideo w serwisach VoD - głównie na Youtube, Ipla.tv i na Zalukaj.tv. Grupa ta bardzo chętnie korzysta z internetu mobilnego i Facebooka.
Osoby, oglądające kontent wideo na telewizorze, komputerze i urządzeniach mobilnych, chętnie również płacą za te możliwości. Zazwyczaj oglądają wszystkie cztery największe publiczne kanały telewizyjne, a oprócz Youtube’a korzystają z Cyfrowego Polsatu i Ipli, a także kontentu TVP udostępnianego na serwisach VoD tego nadawcy.

- Youtube to kanał zasięgowy, docierający do szerokiej gamy internautów. Internauci korzystający z płatnych treści publikowanych na serwisach VoD to osoby, które wiedza czego chcą i doceniają jakościowe treści. Oba kanały są bardzo dobre do działań zasięgowych i wizerunkowych, ale na serwisach VoD bardziej angażujący jest content premium - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Albert Hupa, prezes IRCenter.
Z punktu widzenia digital marketingu najbardziej atrakcyjną grupą są jednak użytkownicy płatnego VoD w internecie (najczęściej w wieku 25-34 lata). Najmniej atrakcyjnymi dla komercyjnych dostawców telewizji użytkownikami darmowego kontentu wideo w internecie są mężczyźni z większych miast, którzy chętnie oglądają TVP Info, Eska TV, Zalukaj.tv i Iplex.
- Wyniki badania syndykatowego przeprowadzonego przez IRCenter pozwalają lepiej poznać poszczególne grupy odbiorców i przedstawiają ich zwyczaje pod względem współkonsumpcji mediów. Dzięki temu reklamodawcy dowiadują się, jakie konkretne media i kanały zarówno w telewizji jak i internecie (VOD) oraz w przypadku radia internetowego są najpopularniejsze w interesującej ich grupie docelowej - mówi Albert Hupa.
Dane pochodzą z syndykatowego badania dot. konsumpcji mediów zrealizowanego przez IRCenter w październiku i listopadzie 2014 r. na reprezentatywnej próbie n=801 aktywnych internautów. Celem badania było wsparcie telewizyjnych działań reklamowych prowadzonych w internecie.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Polscy internauci wolą wideo w internecie niż w telewizji