Pomiar wskaźnika Attention w kampanii digitalowej leku Magne B6 „W Tobie jest siła!”
W świecie reklamy digitalowej to uwaga konsumentów jest kluczowym czynnikiem wpływającym na efektywność kampanii. Aby ją przykuć, niezbędna jest kreatywność. Ostatnie badania wskazują, że reklamodawcy są w stanie zwiększyć współczynnik uwagi dla swoich reklam nawet o 49%, optymalizując je w zależności od kontekstu, w którym się wyświetlają.
W listopadzie 2022r. Teads wprowadził w Polsce oraz innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej zaawansowany program pomiarowy "Teads Attention Program", który umożliwia markom bieżący pomiar osiągniętego czynnika uwagi (Attention) w realizowanych kampaniach digitalowych, a przez to wymiernie wpływa na ich wyniki mediowe i osiąganie zamierzonych KPI.
Przekonała się o tym firma Sanofi, która w marcu 2023r. zrealizowała na platformie mediowej Teads kampanię reklamową „W Tobie jest siła!”, dla jednej ze swoich flagowych marek produktowych firmy – Magne B6. Po raz pierwszy w historii realizacji tego typu kampanii digital, jednym z celów mediowych wyznaczonych przez reklamodawcę, był pomiar kampanijnego poziomu wskaźnika Attention (poziomu uwagi konsumenta podczas kontaktu z kampanią).
W pomiarze zastosowana została metodologia firmy Lumen Research, bazująca na wykorzystaniu modelu i algorytmu LAMP, zbudowanych w procesach machine learning na ogromnej ilości danych zebranych w pasywnych panelach eye-trackingowych. Dzięki wykorzystaniu tej technologii pomiarowej, pozyskaliśmy informacje o głównych metrykach wskaźnika uwagi konsumentów dla poszczególnych formatów reklamowych kampanii Magne B6 oraz w podziale na kategorie wydawców, zaplanowanych w kampanii digital.
Badanie to, zrealizowane jako jedno w pierwszych tego typu pomiarów w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, dostarczyło niezmiernie ciekawych wyników.
A oto kilka z nich:
• Aż 65% impresji zostało zobaczonych przez konsumentów, co oznacza, że 65 procent impresji uzyskało co najmniej jedno skupienie wzroku użytkownika, trwające minimum 100 ms (% Viewed),
• Średni czas kontaktu z reklamą, które uzyskały co najmniej jedną fiksację oka, to całe 3.97 sekundy (Dwell Time),
• Średni czas uwagi konsumenta na tysiąc impresji wyniósł 2577 sekund (APM; Attention per Thousand Impressions).

Bardziej szczegółowe analizy umożliwiły wyodrębnienie kolejnych interesujących zależności. W przypadku kampanii reklamowej Magne B6, formaty video, a w szczególności format mobile video w formacie kwadratowym (InRead Video Square), uzyskały najlepsze wyniki, wyprzedzając formaty display nawet o 20 punktów procentowych (% Viewed) i o 1000 sekund poświęconej uwagi (APM). Co ciekawe, największe bezwzględne poziomy uwagi uzyskano dla kontaktu z kampanią w godzinach późno wieczornych i nocnych, a najniższe w okolicach południa.

- Jesteśmy bardzo dumni z faktu, że klient Sanofi zaufał naszej ekspertyzie w zakresie pomiaru wskaźnika Attention. Zrealizowaliśmy wspólnie bardzo innowacyjny, ciekawy, pełen insightów projekt. Wierzymy, że wspólnie pracujemy nad wykorzystaniem unikanego zasobu, - jakim jest Attention – do osiągania ponadprzeciętnych rezultatów w kampaniach naszych klientów. Zapraszamy do współpracy inne marki, dla których obszar pomiaru Attention wydaje się ciekawy – komentuje Katarzyna Kabiesz – Head of Research Insights CEE, Teads.
Badanie pozwoliło wyodrębnić te kategorie tematyczne witryn oraz grupy docelowe użytkowników, wśród których uwaga użytkowników kształtowała się na najwyższym poziomie.
- Wnioski z badania Attention, w połączeniu z wnioskami z badania Brand Pulse, będą podstawą dalszych decyzji o planowaniu budżetu na korzyść najbardziej efektywnych formatów, wydawców witryn internetowych oraz kategorii tematycznych w kampaniach zarówno Magne B6, jak i innych naszych marek” – podsumowuje Anna Charytoniuk – Digital Lead Sanofi.
Teads, globalna platforma mediowa, która w ramach jednego rozwiązania pozwala reklamodawcom łączyć się z najlepszymi wydawcami na świecie i docierać co miesiąc do ponad 1,9 miliarda ludzi. Rozwiązania reklamowe Teads stworzone pod kątem urządzeń mobilnych zapewniają najlepsze na rynku połączenie możliwości uzyskania szerokiego zasięgu ze 100% brand safety. Kompleksowa platforma Teads zapewnia zrównoważony ekosystem reklamowy, który łączy marki z konsumentami. Technologia stworzona przez Teads pozwala angażować konsumentów, gwarantuje markom osiągnięcie bardzo dobrych wyników, a także dostarcza wydawcom lepszych rozwiązań do monetyzacji ich treści w celu finansowania wysokiej jakości dziennikarstwa. Teads współpracuje z wiodącymi markami, agencjami i wydawcami w 32 krajach na świecie, z zespołem liczącym ponad 1500 osób.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Pomiar wskaźnika Attention w kampanii digitalowej leku Magne B6 „W Tobie jest siła!”