Pracownicy marketingu i reklamy narzekają na przepracowanie i stres, ale nie żałują wyboru zawodu
80 procent pracowników z segmentu marketingu i reklamy uważa, że ich zespół jest za mały, jeden na czterech doświadcza silnego stresu w pracy, a 20 procent kilka razy na tydzień zostaje w pracy do późna - wynika z badań firmy Workfront.
W raporcie zatytułowanym „Marketers Stress Report” zapytano m.in. w jaki sposób marketerzy otrzymują polecenia służbowe i jak kontaktują się z przełożonymi. 63 proc. ujawniło, że podstawowym kanałem komunikacji jest e-mail, a 38 proc. dowiaduje się co ma robić podczas firmowych zebrań. Nieco inna statystyka pojawia się w przypadku kontaktu z przełożonym. Tutaj 42 proc. marketerów przyznaje, że rozmawia z szefem podczas cotygodniowych spotkań w firmie, natomiast 32 proc. badanych pozostaje w kontakcie z szefem za pośrednictwem poczty elektronicznej.


Stagnacja wynagrodzeń w firmach marketingowych, najwięcej zarabiają dyrektorzy finansowi, strategiczni i kreatywniPrawie połowa (48 proc.) respondentów badania przyznała, że kilka razy w miesiącu zdarza jej się zostać do późna w pracy w związku z koniecznością dotrzymania terminu wykonywanego zadania. Jednej piątej marketerów zdarza się to kilka razy w tygodniu, tylko 16 proc. badanych nigdy nie zostaje w biurze po godzinach.

Jedynie 3 proc. badanych przez Workfront zapewnia, że w swojej pracy nie doświadcza żadnego stresu. Największy odsetek (38 proc.) czuje się zestresowany, a 12 proc. określa poziom swojego stresu na maksymalnym możliwym poziomie.

Z raportu wynika, że zestresowanie pracowników marketingu i reklamy nie bierze się znikąd. 80 proc. respondentów przyznaje, że jest przepracowanych, a taki sam odsetek badanych uważa, że zespół, w którym pracują ma zbyt mało pracowników w porównaniu z ilością zadań do wykonania. Z drugiej strony jednak zdecydowana większość (84 proc.) badanych zapewnia, że nie żałuje wyboru swojej kariery zawodowej w branży marketingu i reklamy.



Badanie przeprowadzono w okresie od kwietnia do maja br. na próbie 526 pracowników marketingu metodą internetową.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 


Dołącz do dyskusji: Pracownicy marketingu i reklamy narzekają na przepracowanie i stres, ale nie żałują wyboru zawodu