Premier spotkał się z influencerami. Rząd będzie mocniej walczyć z dezinformacją w internecie
Premier Mateusz Morawiecki spotkał się w czwartek z gronem ekspertów i influencerami, by porozmawiać o skutecznej walce z dezinformacją w przestrzeni publicznej. Szef rządu opowiedział się za zdecydowaną walką z zagrażającą stabilności państwa falą fałszywych informacji, płynącą głównie z mediów społecznościowych.
W kameralnym gronie z premierem Mateuszem Morawieckim, sekretarzem stanu KPRM i pełnomocnikiem rządu do spraw cyberbezpieczeństwa Januszem Cieszyńskim oraz Mateuszem Mrozkiem, kierownikiem działu przeciwdziałania dezinformacji NASK, spotkali się: przedstawiciele agencji influencer marketingu, dziennikarze mediów marketingowych, technologicznych, sportowych. Wśród zaproszonych znalazł się także influencer i aktor Maciej Musiał. Obecni byli także przedstawiciele platformy społecznościowej TikTok.
Zobacz: Twitter walczy z fake newsami o Ukrainie. Usunięto ponad 50 tysięcy wpisów
Potrzeba wspólnych działań przeciwko dezinformacji
Uczestnicy spotkania zgodnie przyznali, że należy podjąć kompleksowe, długofalowe i szeroko zakrojone działania ponad bieżącymi podziałami politycznymi, będące odpowiedzią na falę dezinformacji, pochodzącej często od tzw. "trolli internetowych" kierowanych z Rosji. Rozmawiano o tym, jak skutecznie współpracować z platformami społecznościowymi przy eliminacji dezinformujących treści.
Wiele miejsca w dyskusji z premierem poświęcono influencerom - zgodnie uznano, że mogą wydatnie pomóc w dotarciu do młodszych odbiorców w social mediach, szczególnie narażonych na fake newsy.
Przedstawiciel NASK zaprezentował uczestnikom wyniki monitoringu internetu w kontekście dezinformacji w Polsce w odniesieniu do inwazji Rosji na Ukrainę.
Podobne spotkania o charakterze konsultacyjnym rząd planuje także w kolejnych miesiącach.
Zobacz: Miesiąc wojny w cyberprzestrzeni. Uwaga na fake newsy i fałszywy fact-checking
Formułę spotkań konsultacyjnych władz z zasięgowymi twórcami internetowymi wykorzystuje za oceanem administracja Joe'go Bidena. Prezydent USA naradzał się kilka tygodni z czołowymi twórcami z TikToka. Influencerzy dostali informacje, co robi amerykański rząd w sprawie wojny Rosji z Ukrainą oraz otrzymali wiarygodne źródła do komentowania zmian w regionie oraz propagandowej walce na linii Moskwa - Kijów.
O tym, jak poważnym problemem jest dezinformacja w czasie trwającej tuż za granicami naszego państwa wojny, świadczą chociażby raporty Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych. Na łamach Wirtualnemedia.pl w połowie marca pisaliśmy o analizie organizacji, z której wynika, że w polskiej przestrzeni social mediów aktywnych jest teraz blisko 10 tys. kont dystrybuujących prorosyjskie dezinformacje. Popularne tematy fake newsów to m.in. działania wojsk rosyjskich na granicy Polski z Ukrainą. Cel tych fejków jest jeden - wywołanie paniki, zamętu, podburzanie niepokojów społecznych.

 Szukaj
Szukaj Newsletter
Newsletter







 Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
 Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”  Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
 Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?  Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
 Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?  Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
 Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Premier spotkał się z influencerami. Rząd będzie mocniej walczyć z dezinformacją w internecie
a wystarczy wpisać w google orlen akcje i :
Podsumowanie rynków
>
Polski Koncern Naftowy Orlen
16,14 EUR
-7,70 (-32,30%)ostatnie 5 lat
więc niech zajmie się swoimi influencerami