Procter&Gamble zwiększa wydatki marketingowe o 100 mln dolarów
Koncern Procter&Gamble, właściciel takich marek, jak Vizir, Ariel, Lenor zwiększa swoje wydatki marketingowe o co najmniej 100 mln dolarów. Mimo pandemii koronawirusa rosną zyski firmy.

Procter & Gamble Co. przekroczył prognozy analityków dotyczące właśnie zakończonego pierwszego kwartału fiskalnego. Sprzedaż organiczna w omawianym okresie wzrosła o 9 proc., do 19,3 mld dolarów, a zysk netto zwiększył się rdr o 19 proc. Firma twierdzi, że nie ma oznak, by obecna sytuacja związana z pandemią COVID-19 skłaniała konsumentów w USA do zmniejszenia wydatków na markowe produkty.
Jon Moeller, dyrektor finansowy P&G podał, że firma zwiększyła wydatki marketingowe o co najmniej 100 milionów dolarów w ostatnim kwartale. Miało to miejsce w okresie, w którym koncern bardzo mocno pilnował kosztów ogólnych, kosztów mediów, agencji i produkcji. Zaoszczędzone pieniądze przeznaczył właśnie na marketing.
- Postrzegamy to jako czas, który należy poświęcić przyszłości pod względem poziomu naszych reklam. Po pierwsze, nigdy nie konsumowano więcej mediów niż obecnie, w okresie pandemii. Po drugie, istnieje zwiększona potrzeba wydawania pieniędzy na higienę i zdrowie - powiedział Moeller. Dodał, że z analiz firmy wynika, że jej klienci w tym trudnym okresie wcale nie ograniczyli wydatków na marki premium, takie jak Tide, Olay, Bounty i Charmin. Dlatego też koncern podniósł całoroczne prognozy dotyczące organicznego wzrostu sprzedaży z 2 proc. - 4 proc. do 4 proc.- 5 proc.
- Wydaje się, że istnieje ciągłe zainteresowanie markami, które znam i którym ufam - powiedział Moeller. - Wiele części budżetów wielu konsumentów nie jest wydawanych - pieniądze, które zazwyczaj wydają na rozrywkę, podróże, posiłki w restauracjach, odzież - dodał.
Mężczyźni, którzy częściej pracują w domu, nadal nie wydają tak dużo na maszynki do golenia Gillette, ale zostało to zrekompensowane zwiększoną sprzedażą maszynek do golenia dla kobiet Venus i odnoszących sukcesy nowych golarek elektrycznych Braun, co spowodowało wzrost segmentu pielęgnacji P&G o 6 proc.. Prawie każda inna część działalności P&G również rozwijała się dobrze, z wyjątkiem pieluch, gdzie sprzedaż wzrosła w Stanach Zjednoczonych, ale spadła w innych częściach świata. Firma P&G zwiększyła również sprzedaż środków do dezynfekcji rąk i mydła Safeguard.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Procter&Gamble zwiększa wydatki marketingowe o 100 mln dolarów
Od lat trąbią jak to nieprecyzyjne i kosztowne są usługi zewnętrzne.
Do tego niech zatrudnią jakiegoś "audytora" z Polski i cała robota sama się zrobi tanio i sprawnie. Od telewizji po digital.