„Przetargowe Bingo” - rusza kampania promująca uczciwe praktyki przetargowe
Branżowe organizacje reklamowe łączą siły w kampanii "Przetargowe bingo”, której celem jest budowa świadomości na temat uczciwych praktyk w przetargach. We ramach wspólnej akcji SKM SAR, IAA Polska i PSML powstał spot z aktorem Januszem Chabiorem i przedstawicielami świata reklamy, m.in. Olgą Kustrą-Kowalczyk (IKEA), Leną Stryjewską (2012 agency), Dariuszem Maciołkiem (Bank BNP Paribas), Jerzym Minorczykiem (IAA Polska) i Pawłem Patkowskim (Orange).
Jednym z punktów wyjścia kampanii były wyniki międzynarodowych badań IPA, które mówią, że nawet jedna trzecia kwoty budżetów marketingowych może być marnowana przez nieskuteczne procesy współpracy agencji i klientów. Autorzy kampanii przekonują więc, że warto stawiać na najlepsze standardy współpracy, bo „skuteczny przetarg to skuteczny biznes”.
- To bardzo ważna inicjatywa dla całej naszej branży – podkreśla Jerzy Minorczyk, dyrektor generalny IAA. Na spotkaniu poświęconym inicjatywnie wtórował mu Paweł Tyszkiewicz, dyrektor zarządzający SAR. - Nie możemy już mówić o standardach głosem jednej strony. Na dłużej nie da się tego robić, bo druga strona uważa, że tamta mówi tylko w swoim interesie. Wtedy powstał pomysł dialogu, powstawała Biała Księga. W międzyczasie uznaliśmy, że trzeba zrobić kolejny krok – powiedział Tyszkiewicz.
Bank BNP Paribas sygnatariuszem Białej Księgi Branży Komunikacji Marketingowej. Oto kluczowe rekomendacje z dokumentu
Mariusz Gerałtowski, prezes zarządu PSML ogłosił, że jednym z celów kampanii jest dotarcie z najważniejszymi ustaleniami Białej Księgi i zaproszeniem do dialogu na ten temat setki największych reklamodawców w Polsce.
Kampania „Przetargowe Bingo” promuje w branży komunikacji marketingowej skrót z Białej Księgi i proste, intuicyjne 10 skutecznych praktyk, które pomagają efektywnie wybrać partnera marketingowego i osiągać sukcesy w biznesie.
- Kampania ma na celu pokazać, że cała nasza branża nie chce grać już w „przetargowe bingo”. Obu stronom zależy na umacnianiu wspólnie wypracowanych standardów, tak by stały się one powszechną i skuteczną praktyką. Lata doświadczenia udowodniły nam, że wspomniane są gwarancją zwiększenia efektywności i skuteczności marketingowej, a co za tym idzie i biznesowej – mówi Marcin Gaworski, prezes SAR.
Organizatorem kampanii jest koalicja Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki i Zakupów, IAA Polska, ze wsparciem IAB Polska i Polskiej Organizacji Reklamodawców.
Skrót ze standardów Białej Księgi i proste, intuicyjne 10 skutecznych praktyk dostępne jest na stronie skutecznyprzetarg.pl/przetargowe-bingo wraz ze źródłową Białą Księgę Branży Komunikacji Marketingowej, będącą zbiorem rekomendacji i narzędzi, wypracowanych w Dialogu Branżowym dla 9 różnych kategorii usług marketingowych.
Janusz Chabior zaprasza do zabawy w “Przetargowe bingo”
Startującą właśnie kampanię otwiera spot „Przetargowe Bingo”, na planie którego spotkali się przedstawiciele firm, agencji i organizacji branżowych. Obok gospodarza Binga Janusza Chabiora występują: Mariusz Gerałtowski (PSML), Dominik Górka (Live Age), Dorota Haller (Honor), Magdalena Heinrich (AstraZeneca), Jakub Kamiński (Brain), Adrian Kawecki (Mindshare), Olga Kustra-Kowalczyk (IKEA), Dariusz Maciołek (Bank BNP Paribas), Jerzy Minorczyk (IAA Polska), Paweł Patkowski (Orange), Lena Stryjewska (2012 agency), Maciej Twardowski (Ogilvy), Paweł Tyszkiewicz (SAR), Marcin Wocial (Play).
W ramach projektu zaplanowana jest kampania digital, advertoriale edukacyjne, mailingi oraz działania w social media z ekspertami branżowymi.
Bank BNP Paribas sygnatariuszem Białej Księgi Branży Komunikacji Marketingowej. Oto kluczowe rekomendacje z dokumentu
Kampania promuje 10 skutecznych zasad przetargowych
1. Określenie celów przetargu i dobór odpowiedniej procedury
2. Zaproszenie nie więcej niż 5 Agencji
3. Profesjonalny i przemyślany brief
4. Jawny budżet
5. Briefing z każdą Agencją osobno
6. Adekwatny czas na opracowanie propozycji
7. Timing i NDA, ochrona praw autorskich obowiązują obie strony
8. Obiektywne i jawne kryteria i wagi ocen
9. Negocjacje w duchu partnerstwa
10. Wynagrodzenie pracy przetargowej
Reżyserem spotu jest Filip Załuska, operatorem Wojciech Zieliński. Za pomysł kreatywny odpowiada agencja 180heartbeats + Jung v Matt, za media Mindshare Poland, za produkcję wideo F25 Production House, za komunikację PR - Monday Group Agencja Komunikacji. Twórczyniami strategii kampanii były Anna Koszur (Freundschaft) i Agnieszka Gozdek (180heartbeats).
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: „Przetargowe Bingo” - rusza kampania promująca uczciwe praktyki przetargowe
Średni i małe firmy mają totalnie gdzieś to co sobie wymyśli IAB, IAA czy inna instytucja z branży... taka jest prawda niestety.