Przychody Publicis Groupe w II kwartale br. niższe o 13 proc. „Mocne podstawy, aby przetrwać kryzys”
Organiczne przychody Publicis Groupe, do której należą m.in. takie agencje, jak Leo Burnett, Saatchi&Saatchi były w II kwartale br. 13 proc. niższe w porównaniu do tego samego okresu 2019 roku. To efekt wpływu ograniczeń związanych z pandemią COVID-19 na całym świecie na budżety przeznaczane przez reklamodawców na media i marketing. - Mamy mocne podstawy, aby przetrwać kryzys - komentuje Arthur Sadoun, prezes i dyrektor generalny Publicis Groupe.
W czwartek (23 lipca) Publicis Groupe jako pierwsza z dużych sieci reklamowych ujawniła wyniki finansowe za II kwartał br. Podano, że wpływy sprzedażowe firmy spadły rok do roku o 13 proc.
Wynik ten jest lepszy od prognozowanego przez analityków - ci wskazywali bowiem, że w związku z tym, że najwięksi reklamodawcy w obliczu pandemii znacząco zredukowali swoje nakłady na reklamę i marketing, wpływy sprzedażowe Publicis Groupe w okresie kwiecień-czerwiec br. mogą być rok do roku niższe nawet o 20 proc.
Globalne przychody Publicis Groupe w omawianym okresie wyniosły 2,29 mld auro.
W Europie holding odnotował większy spadek - o 23,5 proc. w odniesieniu do przychodów „like for like” - było to w dużej mierze skutkiem znacznych ograniczeń wprowadzonych w takich krajach, jak Francja, Hiszpania i Włochy.
W Ameryce Północnej wpływy spadły o 7,6 proc., w regionie APAC o 5,7 proc., w Ameryce Łacińskiej, na Bliskim Wschodzie i w Afryce spadły odpowiednio o 20,2 proc. i 23,5 proc..
Na całym świecie zysk netto grupy wzrósł o 2,6 proc. w drugim kwartale do 2,3 mln euro, a w Europie spadł o 23,1 proc. do 510 mln euro.
Sadoun: mocne podstawy, by przetrwać kryzys
Arthur Sadoun, prezes i dyrektor generalny Publicis Groupe, powiedział, że aktualne wyniki finansowe pokazują, że Publicis ma „mocne podstawy, aby przetrwać kryzys”.
Dodał, że spodziewano się, że biznes ucierpi w drugim kwartale przez pierwsze ekonomiczne konsekwencje kryzysu wywołanego przez koronawirusa, ale przyznał, że model Power Of One - który ma łączyć kreatywność, media, dane i technologię dla klientów - oraz przejęcie firmy Epsilon to czynniki, które pomogły zmniejszyć wpływ Covid-19 na biznes holdingu.
Dodał, że globalne wdrożenie wewnętrznego systemu sztucznej inteligencji Marcel pomogło 60 000 pracowników na całym świecie w dzieleniu się wiedzą, nauce, współpracy i zdalnym współudziale w zadaniach klientów.
Budżety reklamowe nadal będą obcinane
Niedawne badanie przeprowadzone przez Światową Federację Reklamodawców (WFA) wyszczególniło, jak duże globalne marki planują ograniczyć wydatki do końca 2020 roku . W Wielkiej Brytanii raport IPA Bellwether wykazał, że w ciągu ostatnich trzech miesięcy marki zmniejszyły swoje budżety do najniższych w historii poziomów .
Paneliści Bellwether pozostają pesymistycznie nastawieni do perspektyw finansowych w drugim kwartale 2020 roku, oceniając bardziej negatywnie zarówno finanse własnej firmy, jak i całej branży.
Sadoun powiedział, że Publicis Groupe w drugiej połowie roku skupi się na „ograniczeniu wpływu spowolnienia gospodarczego, przyspieszeniu nowej oferty dla klientów, przy jednoczesnym dalszym dostosowywaniu struktury kosztów”.
Wraz z WPP i Omnicom, Publicis wdrożył już program cięcia kosztów, który pozwolił zaoszczędzić prawie 286 mln euro w wyniku wstrzymania rekrutacji, wyeliminowania pracy na zlecenie i innych cięć kosztów ogólnych.
Sadoun powiedział również, że grupa może „dostosować swoją podstawę kosztów” w razie potrzeby, co oznacza, że planowane są dalsze zamrożenia i cięcia.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Przychody Publicis Groupe w II kwartale br. niższe o 13 proc. „Mocne podstawy, aby przetrwać kryzys”