PTWP zwiększa wpływy. Eventy, prasa i internet ze stratą
W zeszłym kwartale grupa kapitałowa Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości (PTWP) przy wzroście przychodów o 9 proc. zanotowała znaczące pogorszenie rentowności. Straty operacyjne przyniosły jej piony obejmujące eventy, tytuły prasowe i serwisy internetowe.
Segment grupy PTWP obejmujący organizację eventów i wydawanie tytułów drukowanych wypracował w zeszłym kwartale 8,02 mln zł przychodów, 1,08 mln zł straty EBITDA i 1,33 mln zł straty operacyjnej, wobec 6,72 mln zł wpływów, 789 tys. zł straty EBITDA i 792 tys. zł straty operacyjnej rok wcześniej. W zeszłym kwartale firma zorganizowała m.in. Design Days, Kongres Wyzwań Zdrowotnych, EEC Trends, ExpoGołębie oraz cykl konferencji Kierunek Innowacja.
Pion zarządzania obiektami (czyli Spodkiem i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach) zanotował spadek przychodów z 8,99 do 8,42 mln zł, zysku EBITDA z 618 do 222 tys. zł i zysk operacyjnego z 551 do 135 tys. zł. - Na wynik spółki rzutuje stały wzrost kosztów utrzymania obiektów oraz brak, w I kwartale br., jednorazowego dużego wydarzenia (w analogicznym okresie w 2023 roku były to mistrzostwa świata piłki ręcznej) - zaznaczył w raporcie Wojciech Kuśpik, prezes i główny akcjonariuszy PTWP
Natomiast w segmencie serwisów internetowych (w jego skład wchodzą m.in. wnp.pl, rynekzdrowia,pl, portalsamorzadowy.pl, dlahandlu.pl, portalspozywczy.pl i propertynews.pl), przy wzroście wpływów z 4,96 do 6,23 mln zł rentowność EBITDA poszła w dół z 431 tys. zł zysku do 250 tys. zł straty, a rentowność operacyjna - z 380 tys. zł zysku do 451 tys. zł straty.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Łączne przychody grupy PTWP zwiększyły się o 9 proc. - z 19,74 do 21,53 mln zł. Po stronie kosztowej najmocniej wzrosły wydatki na usługi obce (z 8,88 do 10,56 mln zł) i wynagrodzenia (z 5,3 do 6,54 mln zł). Rentowność operacyjna firmy poszła w dół ze 139 tys. zł zysku do 1,65 mln zł straty, a wynik netto - z 13 tys. zł zysku do 1,6 mln zł straty.
- Zarząd Grupy PTWP, bazując na kluczowych wskaźnikach rozwoju, pozytywnie ocenia stopień realizacji założonych celów. Biorąc pod uwagę poziom kontraktacji, jak i zrealizowane i planowane w tym roku projekty, możemy założyć, że wyniki kolejnych kwartałów będą bardzo dobre - zaznaczył Wojciech Kuśpik.
Poprzednio firma miała ujemną rentowność w trzecim kwartale ub.r.: przy 12,67 mln zł wpływów zanotowała 3,38 mln zł straty netto. W całym ub.r. wypracowała natomiast 87,61 mln zł przychodów i 4,82 mln zł zysku netto, wobec 85,86 mln zł wpływów i 9,27 mln zł zysku netto rok wcześniej.

W styczniu br. PTWP złożyło wniosek o przeniesienie notowań spółki z bocznego na główny rynek warszawskiej giełdy. Wojciech Kuśpik zaznaczył, że ten proces jest „bliski sfinalizowania”
- Wierzę, że 2024 rok, w szerszej perspektywie, okaże się bardzo dobrym okresem w działalności Grupy PTWP. Zaplanowane kolejne wydarzenia, także te istotne z punktu widzenia całej polskiej gospodarki, konsekwentny rozwój i umacnianie segmentu digital oraz skuteczna kontraktacja w obiektach, prowadzą nas do pewnej realizacji celów i ugruntowania pozycji Grupy PTWP na rynku medialno-eventowym - podkreślił.
W czwartek przed południem za akcję PTWP płacono 55 zł, co dawało kapitalizację w wysokości 68,05 mln zł. W ciągu ostatnich 12 miesięcy kurs urósł o 6 proc.

Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: PTWP zwiększa wpływy. Eventy, prasa i internet ze stratą