Rada Reklamy szykuje standardy marketingowe dla branży finansowej
Rada Reklamy rozpoczęła prace nad określeniem standardów reklam usług i produktów finansowych w ramach Kodeksu Etyki Reklamy. Pierwszym zaangażowanym w to podmiotem z branży jest Provident Polska.
Do prac w grupie, Rada Reklamy zaprosiła wiodące instytucje finansowe i stowarzyszenia branżowe, m.in. Vivus Finance, PKO Bank Polski, ING Bank Śląski, Związek Banków Polskich, Związek Firm Pożyczkowych, Izbę Domów Maklerskich, Polską Izbę Ubezpieczeń, Polską Izbę Pośredników Ubezpieczeniowych i Finansowych. - Grupa ma charakter otwarty, liczymy na włączanie się do prac nad dokumentem kolejnych instytucji - opisuje Konrad Drozdowski, dyrektor generalny Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy.
Dokument określający zasady reklamy produktów i usług finansowych ma być gotowy, według wstępnych założeń, w pierwszym półroczu 2016 roku.
Rada Reklamy uznała, że ze względu na duże znaczenie podejmowanych przez konsumentów decyzji w dziedzinie finansowej, niezbędne jest opracowanie kompleksowego dokumentu wyznaczającego standardy reklamy firm z tej branży. Włączenie standardów reklamy produktów i usług finansowych ma umożliwić objęcie sektora finansowego systemem samoregulacji w dziedzinie komunikacji marketingowej.
W ramach Kodeksu Etyki Reklamy od kilku lat funkcjonują już zapisy dotyczące reklamy piwa, a także reklamy żywności skierowanej do dzieci. Samoregulacje w tym drugim zakresie z początkiem ub.r. przyjęli też najwięksi nadawcy telewizyjni.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Rada Reklamy szykuje standardy marketingowe dla branży finansowej